למה תורמות תנוחות העמידה? /קרן לין

כמובן שיש לא מעט תנוחות עמידה וגם הן מתחלקות לתתי קבוצות לפי ההשפעות הפיזיות והמנטאליות שלהן.

באופן כללי, תנוחות עמידה מחזקות את הרגליים, מייצבות לשיווי משקל ואיזון של הגוף, מרככות את הקשיחות במפרקי האגן, כתפיים ומרפקים. תנוחות העמידה משחררות כאבי גב וצוואר, מונעות הצטברות של שומן באזור המותניים והירכיים ומונעות תחושת כבדות בבטן.

בתנוחות עמידה בהן יש פיתולים כמו פריוריטה טריקונאסנה ופריוריטה פרשוקונאסנה תהליך הנשימה משתפר, האברים הפנימיים מקבלים עיסוי ותהליך העיכול משתפר.

בתנוחות עמידה בהן הגב קעור כמו פרשווטנאסנה, אוטאנסנה, פדנגושטאסנה, הצלעות הגביות נשאבות פנימה, עמוד השדרה מתארך וכאבי גב נמנעים. עייפות פיזית ומנטאלית מוסרת והגוף והנפש מקבלים רעננות. לתנוחות אלו גם מצטרפת התנוחה המוכרת אדוה מוקהה שוואנאסנה (כלב מביט למטה), שבנוסף להשפעות שציינתי, תנוחה זו חיונית למנוחה של הלב. רוב הזמן כשאנו עומדים הלב ממוקם בצורה האנכית הטבעית והמאמץ עליו ועל חדרי הלב רב. בתנוחה הפוכה כמו אדוה מוקהה שוואנאסנה, הלב מקבל מנוחה והמאמץ והלחץ עליו מוקטן. כך גם לחץ הדם טוב יותר ותחושה של קרירות מגיעה למוח. מערכת העצבים מתייצבת ומי שסובל מדיכאונות וממצבי רוח משתנים יכול למצוא הקלה גדולה בתנוחות אלו ובמיוחד באדוה מוקהה שוואנאסנה.

בכל תנוחות העמידה הגוף, הנשימה והמיינד עובדים יחד בהרמוניה. התודעה מתכנסת פנימה ונוצרת דריכות יעילה, ערנות וריכוז. ובסופו של דבר, איזון דרך הגוף אל המיינד.

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני