סדנת 'יוגה ופסיכולוגיה'

יוגה בראי הפסיכותרפיה- "גוף-עצמי אמיתי, גוף-עצמי כוזב"

גם לכם יצא לכם להרגיש שיש (לפחות) שני גופים על מזרן היוגה שלכם?

הגוף בהווה והגוף שאתם מפנטזים עליו?

הפסיכואנליטיקאי דונלד ו. ויניקוט עסק בנושא העצמי האמיתי והעצמי הכוזב, ובחיפוש החוויה האותנטית והחיה. בהמשך אליו פיתחו פסיכולוגים שונים את המושגים הללו כפי שהם באים לידי ביטוי באופן גופני, ובסדנה הנוכחית נחקור כיצד העצמי-הגופני האמיתי מתמקם על מזרן היוגה.
בדומה לעצמי הכוזב של ויניקוט, הגוף הכוזב מנסה לזכות בהכרה חיצונית, והוא מוצף במניפולציות של חיקוי וניסיון להתיישר לאידיאלים שונים. בכך באים לידי ביטוי מושגים נוספים של האני הגופני והנפשי הרצוי, זה שאנו שואפים אליו, לעומת המצוי, הקיים בהווה. מה קורה לנו כשאנחנו מתרגלים עם הגוף האידיאלי שלנו, הגוף שאנחנו מפנטזים עליו? מה קורה לרקמות ולנפש כשהמיינד לוחץ להיכנס למצב גמישות בטרם עת? בסביבה מאפשרת ובטוחה, העצמי האמיתי יכול לאט לאט להיחשף, ובכך לחיות את החיים עם יותר הקשבה למי שאנחנו באמת, ופחות לפי היענות לתכתיבים חברתיים ודרישות חיצוניות. תהליך זה נמצא במהות תרגול היוגה, ומהווה משימת חיים מתמשכת הכרוכה בתרגול פיזי, מנטלי ורגשי.
בחלקו הראשון של השיעור נבצע סקירה קצרצרה של הפסיכואנליזה על מנת למקם את מושגיו של ויניקוט ולדון בם, עם התייחסות לממשיכיו אשר יישמו את התאוריה שלו בהתייחסות לגוף הפיזי. אלה יובילו אותנו להתבוננות בגישות חדשות יותר בתחום הפסיכותרפיה הגופנית, ומתוכם יועלו קשרים בין פסיכולוגיה מערבית ותרגול היוגה כפי שאנו מכירים אותו כיום, כמו גם התייחסויות לטקסטים יוגיים מסורתיים. חלקו השני של השיעור יכלול תרגול ויניאסה זורם וחופשי לכל הרמות, בשילוב רעיונות שהועלו בחלק הקודם.
*לא נדרש ידע קודם ביוגה או פסיכולוגיה.
 
קרן ירמיה- לומדת ומלמדת יוגה. תלמידה לתואר שלישי במגמה לפסיכולוגיה קלינית של הילד באוניברסיטת בר-אילן.

♥♥ מוזמנות ומוזמנים באהבה ♥♥

מועד השיעור :  יום שבת, 3/2/18 בין השעות 12:30-15:00
בפראנה תל אביב
עלות השיעור: ההשתתפות הינה במסגרת המנויים והכרטיסיות של פראנה, ללא עלות נוספת.
הכניסה לאורחים בעלות של 150 ש"ח.
ההשתתפות בהרשמה מראש, ביטול השתתפות אפשרי עד 24 שעות לפני הסדנה.
← אי הגעה ללא הודעה מראש יגרור תשלום על השיעור בגובה 150 ש"ח.

מספר המשתתפים מוגבל, נא להירשם מראש.
פרטים נוספים בסטודיו פראנה 03-5230907


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני