8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-14:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

תנוחת לוטוס

Padma asana -תנוחת הלוטוס

 

״ישב הבודהה על האדמה בהדרת רוממות שהיו בה גם ענווה ושלווה , והשמים מעליו ומסביבו״, כאילו ללמדנו שבמדיטציה אנו יושבים במצב תודעה פתוח, רחב כמו השמים, אך עם זאת נשארים נוכחים ומחוברים לאדמה. השמים הם טבענו המוחלט, שאין לו סייגים או גבולות, והקרקע היא המציאות שלנו, מצבנו היחסי והרגיל. התנוחה שאנו מאמצים בזמן המדיטציה מסמלת את החיבור בין המוחלט ליחסי, שמים לארץ, עליונים לתחתונים, כמו שתי כנפי הציפור הממזגות את טבעה השמימי ובן האלמוות של התודעה עם הקרקע של קיומנו החולף, בן התמותה. הרגליים המוצלבות מבטאות את אחדות החיים והמוות, טוב ורע, מיומנות וחכמה, עקרונות זכריים ונקביים, סמסארה ונירוואנה.
מתוך ספר החיים והמתים הטיבטי

נתחיל עם חצי הלוטוס.

  • התחל בלשבת על הרצפה כאשר הראש והעמוד השדרה זקופים כשכתפיך לאחור והחזה קדימה. הרגליים שלך צריכות להיות ישר מולך. בשתי הידיים, כופפו בזהירות את רגל ימין בברך והרימו את כף רגל ימין למעלה והניחו על הירך השמאלית. שמור את תחתית כף הרגל כלפי מעלה בעוד הרגל השנייה נשארת ישרה.
  • שמור על שיווי המשקל כשאתה פועל לפי אותו נוהל עבור הרגל השנייה שלך, אך מקם את רגל שמאל מתחת לרגל ימין. החלק התחתון של כף רגל שמאל צריך להיות מתחת לירך ימין.
  • נשום עמוק. לאחר מכן, הביאו את הידיים למנוחה על הברכיים כשכפות הידיים פונות כלפי מעלה.
  • כשאתה במצב זה, נסה לתת לגופך להירגע לפחות דקה או שתיים אם אתה יכול לסבול אותו.
  • לבסוף, החלף רגליים ועשה זאת שוב.

לתנוחה המלאה.. חשוב לזכור שזוהי תנוחה מורכבת שלא מתאימה לכולם הקשב לגופך

  • שב על הרצפה כשרגליך מורחבות החוצה, שמור על עמוד שדרה ישר כשזרועותיך מונחות לצידך.
  • כופף את ברך ימין לכיוון בית החזה והתחיל לסובב אותה כלפי חוץ מהמותן כך שתחתית כף רגלך הימנית פונה כלפי מעלה. החלק העליון של כף הרגל אמור לנוח במקום שהמותן מתכופפת.
  • כעת, כופף את הברך השמאלית כך שתוכל לחצות את קרסולך השמאלי מעל חלקו השוק הימני. החלק התחתון של כף רגלך השמאלית אמור להיות פונה לכיוון השמיים. החלק העליון של כף הרגל והקרסול צריך לנוח במקום שהמותן מתכופפת.
  • קירב את הברכיים זה לזה ככל האפשר. דחף את החלק האמצעי שלך לרצפה ושב זקוף. לחץ על הקצוות החיצוניים של כפות הרגליים כלפי מטה על הירכיים שלך, הרם את הקרסוליים החיצוניים. זה יקל על הלחץ בין השוקיים שלך.
  • הנח את הידיים על הברכיים כשכפות הידיים פונות כלפי מעלה.
  • ברגע שאתה מוכן לסיים, שחרר את תנוחת הלוטוס המלאה בזהירות רבה ובאטיות על ידי הארכת שתי הרגליים בעדינות לאורך הרצפה. כשאתה מתמרן מתוך תנוחת הלוטוס,

יתרונות התנוחה:

  • תנוחת ישיבה יציבה המשמשת כתנוחה למדיטציה והשקטת התודעה
  • פתיחה של המפרקים התחתונים.
  • הרגעת מערכת העצבים: השקטת הנשימה, הרפיית הגוף ואיזון יתר לחץ דם.
  • שיפור תהליך העיכול.
  • חיזוק הגב ושיפור היציבה.

הכתבים המסורתיים מציינים שתנוחת הלוטוס משמידה מחלות ומעוררת את הקונדליני

 

כתבה: אורית ויינר

 

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני