8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

כיצד לחזור קדימה בברכה לשמש?

אז איך לשפר את המעבר הזה עליו אנו חוזרים כל ברכה לשמש?

פעולת החזרה קדימה מכלב מביט מטה לכפיפה קדימה במהלך הברכה לשמש, ובדומה המעבר מכלב מביט מטה לתנוחת הלוחם אשר עושים במסגרת ברכה לשמש או רצף בויניאסה היא פעולה מורכבת אשר מערבת את שרירי הבטן וקרקעית האגן, גמישות מפרק האגן והשתרשות של כפות הידיים. למתרגלים רבים לוקח זמן רב עד אשר ניתן לעשות מעבר זה בצורה חלקה וטובה. על מנת להתקדם בפעולה זו, הדבר העיקרי הוא ללמוד עם הזמן כיצד לחבר את התנועה של הרגל קדימה עם השתרשות הידיים תוך הדגשת עבודת הבטן.

מה שקורה פעמים רבות בתרגול הוא שאנו מנסים לדלג על הקושי בעוד שמה שעלינו לעשות זה להתמקד בחלקים המאתגרים. בפרט בברכה לשמש, רצף שחוזרים עליו פעמים רבות, כדאי לחדד את תשומת הלב ולחזור על התנועה בצורה איטית ומבוקרת עד שהגוף יוכל להפנים אותה.

על מנת לשפר את גמישות מפרק האגן עבור תנועת הרגל קדימה אל בין הידיים אפשר להיעזר בתנוחות שונות בהן הברך נאספת פנימה לכיוון הגוף, למשל תנוחת עובר, או איסוף הברך פנימה אל הגוף בשכיבה על הגב ושחרור המפרק בתנועה מעגלית כמו גם תנוחות עמידה שונות בהן אנו כופפים את הברך הקדמית למשל תנוחת לוחם 1.

תרגיל נוסף עליו אני ממליץ שעוזר ללמד את התנועה הזו הוא:

מתנוחת כלב מביט מטה, נרים את רגל ימין מעלה ואם צריך אפשר לכפוף מעט את ברך שמאל, בהוצאת אוויר, ניקח את הברך הימנית לכיוון הסנטר שאסוף פנימה, נעגל את הגב, וננוע קדימה למקם את הגוף כך שהכתפיים ממוקמות מעל מפרקי כפות הידיים (כמו בתנוחת Plank pose), ניתן לעשות זאת מספר פעמים בתנועה כך שבשאיפה חוזרים לכלב מביט מטה ורגל ימין מעלה ובנשיפה נכנסים אל המנח, או להישאר למספר נשימות בתנוחה. בזמן שהייה בתנוחה, יש להישאר עם הכתפיים מעל מפרקי כפות הידיים וללחוץ מטה עם כפות הידיים את המזרן כך שנוצרת תחושה של הרמה ואיסוף בבטן התחתונה. לאחר מספר נשימות ניקח את כף הרגל חזרה אחורה לתנוחת כלב מביט ונעשה אותו דבר לצד שמאל. לאחר מכן ואם צריך אחרי מנוחה, נעשה זאת פעם נוספת, נמשיך להפעיל את כפות הידיים, להרגיש את עבודת הבטן והפעם באופן כמה שיותר מודע ניקח את הברך וכף הרגל כמה שאפשר קדימה אל בין הידיים, אם היא לא מגיעה כל הדרך קדימה אפשר לעזור לה להתמקם עם כף היד.

חיזוק הדרגתי של עבודת הבטן והבאנדות, פתיחת מפרק האגן לתנועה ועבודה יציבה ונכונה של הידיים יאפשרו לנו עם הזמן לעשות את המעבר הזה בצורה טובה ונכונה יותר לגוף ועם הזמן גם לשלב אותו לתוך התנועה הזורמת של הברכה לשמש.

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני