8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

יוגה לנשים בהריון

עור זוהר, שיער שופע ומבריק, אושר פנימי… את בהריון ? מזל טוב!

תקופת ההיריון אכן מביאה איתה שינויים מבורכים רבים, אבל יחד איתם גם שינויים קצת פחות נעימים: מי מאיתנו לא מכירה את כאבי הגב שמביא איתו ההיריון? הבחילות, הצרבות, העייפות…? זוהי תקופה רצופה שינויים. הרחם גדל, הלחץ התוך בטני עולה, שיווי המשקל משתנה ונדמה כי התודעה הופכת מפוזרת יותר.

תרגול היוגה בהריון מאפשר לאישה למצוא איזון בתוך כל השינויים הללו, ומקנה תחושת ביטחון ועוגן. בתרגול יש איזון וויסות של המערכות הפנימיות כמו המערכת ההורמונלית, מערכת הנשימה, מערכת העצבים ומערכת הדם.

באמצעות התרגול נוצרת מערכת יחסים בין האישה לגופה, כזו המאפשרת לה הבנה טובה יותר של המצב בו היא נמצאת. התוצאה היא הקלה סימפטומטית במיחושים השונים, בצד הכרות עם תנועה, תרגילי נשימה ודמיון מודרך המשמשים כלי חשוב הן בתקופת ההיריון, והן לקראת תהליך הלידה עצמו.

 

שיעורי יוגה ופילאטיס לנשים בהריון בסניף גבעתיים:

יוגה לנשים בהריון:

יום א’ בשעה 10:15 עם ריטה בצלאל אשור

יום ה’ בשעה 19:00 עם אמי צורף

יום ו’ בשעה 10:20 עם ריטה בצלאל אשור

פילאטיס לנשים בהריון:

יום ג’ בשעה 17:50 עם דנה לוי הראל

* השיעורים מתאימים לכל אישה בהריון ללא קשר לניסיון קודם בתרגול יוגה ופילאטיס.

 

יוגה לנשים בהריון – למי זה מתאים?

התרגול מתאים לנשים בהריון החל משבוע 14 ועד תחילת הצירים ממש!

מתרגלות שמגלות את עולם היוגה לראשונה בהריון שואלות ומתנצלות הרבה פעמים:

האם צריך שיהיה לי ניסיון קודם ביוגה כדי לתרגל יוגה להריון?

אני לא גמישה מספיק… האם אוכל לתרגל יוגה?

ומאידך, מתרגלות ותיקות שנכנסות להריון שואלות את עצמן פעמים רבות:

האם ומדוע עלי לתרגל יוגה להריון אם אני עדיין יכולה לתרגל בקבוצה רגילה?

ובכן,להיות בהריון הוא כל מה שנחוץ כדי להיכנס לעולם המופלא של היוגה!

ולגבי סוגיית הגמישות, ההריון כשלעצמו הוא תקופה של גמישות מנטאלית וגופנית אינסופית כדי שניתן יהיה להכיל את עוצמת וגודל השינויים המתרחשים בגוף ובנפש מיום ליום משעה לשעה…

הגוף ההריוני בנוסף, מפריש הורמון מרכך רקמות בשם רלאקסין שמגמיש (לפעמים אפילו עד אי נוחות מסוימת, ואז יש להדגיש יותר בעבודה את פיתוח הכוח והעמידות…) ומאפשר גמישות פיזית גדולה מאי פעם.

למתרגלות יוגה רגילה שאינן מעוניינות לוותר על התרגול הרגיל, שיעורי יוגה לנשים בהריון אינם רק תרגול בטוח שנגזרו ממנו תנוחות שאינן הולמות, אלא עולם תוכן עשיר ומרתק בפני עצמו של הכנה יעילה ללידה דרך המפגש עם הגוף בכלים הייחודיים של עולם היוגה.

 

תרגול בקבוצות לנשים בהריון

מתרגלות בקבוצות רגילות מגלות בהדרגה שעליהן להיפרד מתנוחה אהובה זו או אחרת לזמן מה, בעוד כשהן מתרגלות יוגה הן מגלות שהן מסוגלות לעשות יותר ויותר, להתוודע לתנוחות חדשות מאתגרות ומפנקות כאחד, ככל שההיריון מתקדם, ממש עד הצירים ועד חדר הלידה… חוויית ה”אני יכולה לעשות עוד ועוד ואיני מוגבלת” היא חוויה מחזקת ומעצימה מאין כמוה לקראת הלידה. אין סיבה לוותר על תרגול רגיל כל עוד הוא מתאים ותומך בך, אך מדוע לא ליהנות משני העולמות?

תרגול יוגה לנשים בהריון מכין את הגוף לעמוד באתגר של לידה פעילה ואת הנפש להכיל את המאמץ ממקום של שקט, נשימה חיבור לעובר. הוא זורם ונע באופן מדיטטיבי בין תרגול דינאמי לתוך מרווחים של נשימה ומנוחה חליפין בדיוק כמו מהלך הצירים והפוגות המנוחה שביניהם, וככזה הוא מדמה את מהלך תהליך הלידה.

 

תרגול וסגנונות לנשים בהריון

התרגול מיטיב עם הגוף ובהחלט יכול למנוע מחושי הריון אופייניים ולמתן עד להעלים כאלה שכבר מורגשים.

מחקרים מראים שכאשר נשים שוהות יחד ונהנות מהנוכחות של נשים אחרות כמוהן לצידן, הן מפרישות את הורמון האוקסיטוצין בשפע! האוקסיטוצין הידוע גם כהורמון האהבה, והוא האחראי בבוא הזמן לצירים היעילים בלידה! תרגול יוגה להריון בקבוצה מציע בין כל יתר התועלות, גם את והתמיכה, השיתוף, הרוך והעוצמה של מעגל נשים כזה.

השיטה היא אינטגרטיבית. מבוססת על הזרימה שבויניאסה, לצד הדיוק שבעבודה בתמיכת קרקעית האגן מתוך היוגה הנשית. כמו כן מגיעים יחד איתי לתרגול כלים מתוך ניסיוני כדולה ומדריכת הכנה ללידה.

מומלץ לתרגל לפחות פעמיים בשבוע.

 

כתבה: חווה שפירא, מורה ליוגה לנשים בהריון בגבעתיים

 

רשמים של מתרגלות משיעור יוגה לנשים בהריון – מטרת התרגילים היא ללמדך איך להרפות על מנת לצלוח בקלות את שינויי הגוף במהלך ההיריון ואת יום הלידה

 

 

יוגה לנשים בהריון בסניף גבעתיים של יוגה פראנה

יוגה לנשים בהריון מקלה עלייך

אם מעולם לא תרגלת יוגה לנשים בהריון ואת רק יודעת מה זה מצפייה באחרים, נכונה לך חוויה נפלאה של תרגול יוגה דווקא בתקופה הכי יפה לאישה. תרגול יוגה בכל שיטה שנוחה לך בהריון היא הדרך הבטוחה והנעימה לתרגל פעילות גופנית שאינה מזיקה ואינה מקשה עלייך אלא להפך, מקלה עלייך בכל מובן שהוא. התועלת הרבה שאת מפיקה ממנה מגיעה גם לעובר ובעקיפין לכל הסובבים אותך, משום שאת הרבה יותר רגועה ובטוחה בעצמך. גם אם זהו ההיריון הראשון שלך, זכרי כי שאת יכולה לשפר את החוויה ולהפחית את הקשיים הגופניים שגופך מכיר לראשונה, ולהקל על תסמינים שונים שעשויים להופיע בעזרת היוגה.

 

יוגה לנשים בהריון – לפתוח את התודעה לכל מה שחדש

הריון הוא עידן חדש עבורך והוא מחייב אותך להסתגל לשינויים ולפתוח את התודעה לכל מה שעומד לקרות בקרוב, עם התרחבות המשפחה. הגמישות הפיזית שרוכשים במהלך התרגול אידיאלית והיא לא רק סמלית, משום שהגמישות המחשבתית והרגשית שלך מקבילה אליה במהלך ההיריון עצמו. לחשוב על עצמך כעל אמא, להתכונן לתינוק ולמציאות חדשה, לחזק את הגוף ככל האפשר להמשך ההיריון והלידה עצמה, וגם להגיע במצב מצוין לתקופה שלאחר הלידה, שתתאפיין במיעוט שינה ובטרחה רבה סביב התינוק. צריך הרבה סבלנות ואורך רוח, ואין ספק כי יוגה לנשים בהריון תוכלו להעניק לך את ארגז הכלים היעיל ביותר להמשך הדרך.

 

הגוף עובד יחד איתך

נשים בהריון מפרישים חומרים שעוזרים לגוף להתמודד עם השינוי, אז למה לא לעזור לגוף להתגמש ולהכיל את ההיריון היקר? את הרווח הגופני תוכלי להמשיך ולקחת אתך גם ללידה עצמה, שתהיה קלה יותר, וגם אחר כך, כשהגוף יחזור לעצמו בתהליך הטבעי שלו. התועלת הגדולה ביותר שתפיקי היא ההיכרות המחודשת עם הגוף שלך ועם היכולות שלו לגדול ולשאת הריון, כמו גם לנסות דברים חדשים רק משום שכעת מותר לך. ההשפעה המיטיבה על האנרגיות שלך ועל הזרימה יורגשו מהר מאוד וכל ההיריון יעבור הרבה יותר בנינוחות.

 

יוגה בהריון

 

כיצד מתרגלים יוגה בהריון?

יוגה פראנה הנו סטודיו מקסים של לימודי יוגה באזור המרכז. הסטודיו מציע מגוון רחב של שיעורים, סדנאות, קורסים ופעילויות בתחום היוגה. תלמידים רבים מגיעים מדי יום או כמה פעמים בשבוע ליהנות משיעורי יוגה באווירה נינוחה וכל זה בתוך ערי המרכז הסואנות תל אביב וגבעתיים. לסטודיו יש שני סניפים כפי שהבנתם ובו תוכלו למצוא שיעורי יוגה מסוגים שונים, לכל הרמות, למתחילים, למתקדמים, לנשים ואפילו שיעורים מיוחדים לנשים בהריון.

כמובן שיש להיוועץ עם רופא בנושא, אולם שילוב של יוגה בהריון הוכחה כבר כמועילה, אם הכול מתבצע לפי התרגול הנלמד המיועד להריון ולא בשיעורים רגילים כמובן. במהלך חודשי ההיריון שלכן תוכלו להמשיך ליהנות משיעורי יוגה נפלאים ומועילים עם הצוות המקצועי שלנו באימונים מותאמים לתנוחות שאינן פוגעות בעובר או במצבכן הבריאותי, אלא רק מסייעות לכן להעביר את ההיריון יותר בקלות. התנועות עדינות יותר עם מורה סבלנית ועדינה, יסייעו לכן לשמור על איזון, נחת רוח ואושר צרוף בתרגול יוגה, גם במהלך חודשי ההיריון.

 

היתרונות של שילוב יוגה בהריון:

  • במהלך חודשי ההיריון נשים נוטות להשמנה עקב אכילה בשביל שניים. עם ההשמנה מגיע לעתים עצלנות יתר. ולכן בשלב הראשון, הגעה לשיעורים לפחות פעם-פעמיים בשבוע יכול לסייע לכן להניע מעט את הגוף, לתת לדם לזרום לאפשר לכן להתאוורר מעט.
  • חמצן רב יותר שיזרום בגוף ויגיע אל העובר שלכן רק יטיבו עמו.
  • הגמישות שלכן בלידה היא פרט חשוב והיא רק תשתפר עם התרגול וגם שרירים שלכן יתחזקו ויאפשרו לכן להחזיק את משקל העובר בצורה טובה ונעימה יותר.
  • כמובן שבמהלך חודשי ההיריון יש עומס כבד על האגן ועמוד השדרה ולכן תרגול מיוחד לנשים בהיריון יסייע לכן גם לחיזוק האזורים האלו.
  • לבסוף – עשיית יוגה משפרת את תפקוד המערכות הפנימיות מה שמזין את העובר טוב יותר ובצורה בריאה יותר.

 

מתי אפשר להתחיל?

במהלך השבוע יש לפחות 2 שיעורים המתאימים לנשים בהיריון ותוכלו לבדוק את לוח הזמנים באתר שלנו או בטלפון עם הצוות המקסים של הסטודיו. נשמח לארח אתכן בכל עת, להכיר אתכן ולהתלוות אליכן למסע!

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני