8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

אשטנגה

אשטנגה יוגה

אשטנגה יוגה נחשבת לאחת משיטות היוגה הפופולריות בקרב מתרגלים. הפופולריות נובעת מהעובדה, שהשיטה משלבת בין עקרונות רוחניים שטמונים ביוגה לבין עקרונות אנרגטיים וגופניים. מתרגלים רבים שסבלו וסובלים מכאבים, פציעות ומחלות, השתמשו ומשתמשים בשיטה זו על מנת להחלים, ואכן אחרי תרגולים רבים, הם זוכים להרגיש בשינוי, גופם החל להירפא והם החלימו.
אשטנגה יוגה פותחה על ידי פאטאבי ג'וייס בהודו באמצע המאה ה-20. סגנון יוגה פותח מתוך הרעיון לשלב תרגול גופני עם התפתחות רוחנית. השיטה מלמדת את המתרגלים להקשיב לגופם לצד הצורך להיות ערים למציאות שסביבם.

הסודות בסגנון התרגול

אשטנגה יוגה מתבססת על תרגול פיזי ואנרגטי של הגוף. במהלך התרגול משתמשים ברצף תנועות ותנוחות, בשילוב תרגולי נשימה שונים. כך אנחנו מגיעים לאיזון בין הגוף לנפש, בין הנשימה לתנועה. לשיטה יש 4 סדרות במהלכן, נעים המתרגלים מתנוחה אחת לאחרת, כאשר כל אחת מהן מתייחסת לאזור פיזי ורגשי אחר בתוכם.
לאשטנגה יוגה יתרונות רבים. בתרגול מעניק תחושת חיוניות לגוף, משפרת את היציבות ואת הכושר הגופני, עוזרת לפתח גוף חזק וגמיש, מעניקה רוגע לנפש ובונה חוסן נפשי. מבחינה בריאותית, אשטנגה יוגה ידועה כשיטה מסייעת לתפקוד הלב, כלי הדם ומערכת הנשימה.

כיצד מתרגלים אשטנגה יוגה?

תרגולי אשטנגה יוגה מחולקים לסדרות שונות, כאשר בסדרות הראשונות עורכים תרגילים של יוגה הרפיה, במהלכם הגוף מתנקה ומטהר. במהלך סדרה זו, הגוף מזיע ומשחרר את הרעלים שנשמרו בו. סדרה זו גם עוזרת לבנות את היציבות והכוח של הגוף.
הסדרה השנייה נקראת נאדי שוהנדה, במהלכה אנחנו עובדים על היציבות של הגוף וחיזוק מערכת העצבים, זאת על ידי התמקדות באוזר הלב.
הסדרה השלישית מתמקדת בכפות הידיים ובשיווי המשקל שלהן.
בסדרה הרביעית מתמקדים בתנוחות מיוחדות של הגוף במטרה לשחרר לחצים ומתחים.

התרגול של אשטנגה יוגה מתבססים על 4 עקרונות:
ויניאסה – חיבור התנועה לנשימה, במהלך החיבור נוצר חום בגוף שגורם לשחרור זיעה. הזיעה היא למעשה רעלים פיזיים ורגשיים שמתנקים מהגוף.
אוג'אי – משמעות המילה היא נשימה. במהלך התרגול אנחנו נעים דרך קצב הנשימה, מה שמאלץ אותנו לספק לשרירים חמצן באופן קבוע. עקרון זה מלמד אותנו לווסת את קצב הנשימה ולהאט אותה. זה מוביל לשקט ושלווה.
באנדה – עקרון זה מבסס את הרעיון של התכוונות פנימית. הוא מאפשר לנו להתרכז ולשים לב לנעשה סביבנו. במהלך התרגול אנחנו לומדים להיות מודעים, ברי שליטה ובטוחים יותר בעזרת שימוש נכון בבאנדות השונות.
דרישטי – הנקודה אליה אנחנו מביטים, נקודה חיצונית דרכה אנחנו מביטים פנימה. עקרון זה עוזר לנו לתרגל חשיבה וריכוז.

למי אשטנגה יוגה מתאימה

שיטת יוגה זו מתאימה לכל מי שמעוניין לעבור תרגולים מאתגרים, הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. בין המתרגלים אצלנו בפראנה יוגה תוכלו למצוא נשים וגברים, מתרגלים ותיקים וחדשים, מכל הגילאים.

המורים של פראנה יוגה

ליאת משולם – ליאת מעביר שיעורי יוגה אשטנגה בסניפים בתל אביב וגבעתיים. ליאת החלה לתרגל יוגה לפני עשרים שנה, ובמהלך השנים הפכה ממתרגלת למדריכה.
רומן סיימון – רומן מעביר שיעורי אשטנגה יוגה בסניפים בתל אביב וגבעתיים. הוא מתרגל יוגה בעצמו מגיל צעיר, והוא מדריך יוגה משנת 1999. בוגר לימודי רפואה אלטרנטיבית.

 

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני