תרגילים ייעודים לנשים בהריון

פילאטיס בהריון

תרגול פילאטיס מסייע לכל אדם בכל שלב בחיים לחזק את שרירי הליבה, לשפר את היציבה, להאריך את טווחי התנועה של השרירים השונים ובנוסף להבטיח זרימת דם מיטבית אל כל האיברים והמערכות. התוצאה היא תפקוד פיזי טוב יותר ותרומה גם לרווחה הנפשית של האדם. במהלך תרגול פילאטיס בהריון כל התועלות הנ"ל באות לידי ביטוי משמעותי אפילו יותר, וזאת עקב הצורך של האישה ההרה להתמודד עם השינויים הפיזיים הרבים. גם לעובר שברחם מובטח רווח בזכות הפעילות הגופנית של האמא, אבל במקביל חשוב להקפיד על מספר כללים. בסטודיו פראנה יוגה מתקיימים שיעורי פילאטיס ייעודיים לנשים בהריון ובהם באופן טבעי הפעילות בטוחה ויעילה במיוחד.

על מה חשוב להקפיד כשמתרגלים פילאטיס בהריון?

* תשומת לב מלאה לגוף – אחד היתרונות של הפילאטיס הוא שהתרגילים השונים מאפשרים למקד טוב יותר את תשומת הלב באזורים שונים בגוף. במהלך הריון חשוב לנצל את המיקוד, ואם ישנו כל סימן לכאב, חוסר תחושה, קוצר נשימה או ניואנס חריג אחר – להפסיק. כמו כן לא מומלץ לבצע פילאטיס במקרים של אנמיה, וכשיש היסטוריה של הפלות טבעיות או מחלות כרוניות.

* תרגילים ייעודיים לנשים בהריון – שמאפשרים להגן על העובר מפני כל נזק אפשרי, ובמקביל מספקים תועלת מרבית ביחס לתופעות נפוצות בהריון כמו חולשה של שרירי רצפת האגן או כאבי גב.

* נשימות – דגש מרכזי נוסף במהלך תרגול פילאטיס בזמן הריון הוא על נשימות נכונות, שבין השאר מזרימות עוד דם רווי בחמצן אל העובר.

* עבודה על שרירי הבטן – כדי שיסייעו לשרירי הגב וימנעו בעיות בעמוד השדרה, קשיי יציבה וכאבי גב.

קבוצות קטנות ומדריכות מנוסות

מעבר לתרגילים עצמם, חשוב גם עם מי ואיפה מתרגלים פילאטיס בהריון. בסטודיו ליוגה פראנה יוגה השיעורים הייעודיים מתקיימים בקבוצות קטנות. הרווח הוא גם אווירה אינטימית ואינטראקציות מוצלחות בין נשים שעוברות חוויה דומה, וגם מקסימום תשומת לב מהמורות המנוסות לכל משתתפת – כדי להבטיח ביצוע מדויק במיוחד של כל תרגיל וכל נשימה. בהתאם התרגולים הופכים לחוויה מעצימה גם בהיבט הפיזי ולא פחות מכך בהיבט הרגשי, וכבונוס מאפשרות לכל אישה להתמקד גם בעצמה בתקופה שבה תשומת הלב מופנית באופן טבעי לחיים שצומחים ברחם.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני