מה חשוב לקחת בחשבון כשמתחילים לתרגל מדיטציה?

קורס מדיטציה למתחילים

מדיטציה היא טכניקה שבני אדם במדינות רבות בעולם משתמשים בה כבר שנים רבות מאוד – אבל רק לאחרונה, בזכות מחקרים עכשוויים, אפשר לדעת בוודאות עד כמה היא מועילה. דוגמה טובה היא מחקר שהובילו ד"ר ריצ'רד דיווידסון וג'ון קאבט-זין: אנשים שתרגלו מדיטציה במסגרת קורס מדי יום במשך 8 שבועות חוו חרדה נמוכה יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת. כמו כן נרשם שיפור משמעותי במצב הרוח, וגם נתון מדעי הוכיח הבדל בין מי שתרגל מדיטציה למי שלא – פעילות מוחית מוגברת במידה ניכרת באזור הקדמי השמאלי של המוח.

המסקנה המתבקשת ממחקר זה, ורבים אחרים: קורס מדיטציה למתחילים הוא מתנה משובחת שכל אדם יכול להעניק לעצמו, ובפרט אם הקורס מתקיים במקום מקצועי ומכיל כמו הסטודיו של פראנה יוגה.

מה לומדים במסגרת קורס מדיטציה למתחילים?

* טכניקות פרקטיות – כדי שאפשר יהיה לבצע לאחר מכן מדיטציה בכל מקום ובכל נקודת זמן, וכך להעלות כאמור את מפלס מצב הרוח ולשכך חרדות באופן קבוע.

* פיתוח מודעות לנשימות – כבסיס למדיטציות אפקטיביות וגם להשגת הרפיה וריכוז באופן מידי.

* שילוב מנטרות – על-מנת להפיק עוד יותר תועלת מתרגול המדיטציות בהמשך.

* הבסיס הרוחני והרעיוני של המדיטציות – הבנת המנגנונים שהופכים את הטכניקות לבעלות השפעה חיובית משמעותית מאוד.

מה חשוב לקחת בחשבון כשמתחילים לתרגל מדיטציה?

המודעות ההולכת ומתרחבת לתועלות שיש במדיטציה, ובפרט כשמקפידים לתרגל אותה באופן קבוע על בסיס רכישת טכניקה נכונה, הופכת את הקורסים השונים למבוקשים יותר ויותר. בדרך כלל קורס מדיטציה למתחילים כולל גם מפגש היכרות והתנסות לא מחייב, ועוד לפני שנרשמים ללימודים כדאי לדעת שהדרך הנכונה לתרגל מדיטציה היא ללא כל שיפוטיות. גם אם בפעמים הראשונות התודעה נודדת מהמדיטציה למקומות אחרים, אלה שמייצרים את הטרדות היומיומיות, אין סיבה להרים ידיים. כמו בכל תחום כמעט, ככל שמתרגלים יותר, ובפרט תחת הכוונה מקצועית בתחילת הדרך, כך ההטמעה של הטכניקה תהיה טובה יותר. בסטודיו פראנה יוגה שכולל סניפים בתל אביב ובגבעתיים מתקיימים קורסים למתחילים וסדנאות שונות שבהם ניתן לקבל את הבסיס החיוני להפקת מלוא התועלת ממדיטציות – תועלת בריאותית, רגשית, קוגניטיבית ומנטלית גם יחד.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני