מה התועלת בתנוחות הפוכות?

באופן כללי ניתן להגדיר תנוחות הפוכות כתנוחות שבהן האגן מתמקם גבוה יותר לעומת הראש. ענף ההפוכות ביוגה מכיל מספר רב של תנוחות ווריאציות שמתבצעות כעמידות ידיים, עמידת ראש, עמידת כתפיים ואפילו כאשר הגוף תלוי באוויר. העיקרון בבסיס של כל התנוחות האלה הוא אנטי גרביטציה. במילים אחרות אלה המצבים בהם כוח המשיכה פועל על גוף המתרגל הפוך מעמידה על הרגליים, ישיבה או שכיבה, מה שמאפשר שינוי מוחלט בפרספקטיבה.

מהבחינה הפיזיולוגית ההפוכות מאפשרות שחרור עמוק ומנוחה טובה לשרירי הגוף. תוך כדי שהייה במצבים ההפוכים כל האיברים הפנימיים יורדים כלפי הסרעפת ומקבלים סטימולציה עמוקה שמעודדת את תפקודם. ההפוכות מווסתות את תנועת הנוזלים בגוף, משפרות את זרימת הדם אל המוח, מסדירות הרגלי שינה, משפרות יכולת ריכוז ומכינות את כל המערכת לתרגולים המדיטטיביים היותר מעודנים. רשימת הסגולות של תנוחות הפוכות יכולה להמשך עד אין סוף אך חשוב לזכור שיוגה הינה 99% תרגול ואחוז אחד של תיאוריה.

תרגול עקבי מפתח תחושה אינטואיטיבית לגבי מה נכון לאותו הרגע, לפני שיכולת  כזאת מתפתחת מומלץ לפנות למורה שידע לזהות ולהתייחס להיבטים טכניים לגופו של מקרה.

______________

כתב רומן סימון


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני