מהי צ´אקרת הלב?

בתרגול יוגה התנוחות מאפשרות נגישות לאזורים שונים בגוף. גם הפיזי וגם האנרגטי. צ'אקרות הן מרכזים אנרגטיים ,כלומר אזורים בהם יש ריכוז של חום (חום= אנרגיה), הממוקמים לאורך קו האמצע של הגוף, מבסיס השדרה ועד לקודקוד הראש.

ישנן 7 צ׳אקרות מרכזיות שכל אחת מהן ממוקמת באזור של בלוטה אנדוקרינית או עצבית. האנרגיה בצ'קרות (איזון / עודף / חוסר- אנרגיה) משפיעה על אופיו של האדם, בריאותו ואף על השתלשלות מציאות החיים שלו:

  • איזון – מאפשר מימוש התחומים בחיינו להם אחראית הצ'קרה.
  • עודף – פעילות מוגברת עד חסימה , קושי או בעיה של גוף או נפש.
  • חוסר – פעילות ירודה של התחום הספציפי בחיינו.

צ׳אקרות הלב, המכונה אנהטה צ׳אקרה, ממוקמת במרכז בית החזה. מיוחס לה הצבע הירוק והמאנטרה יאם (צבע וצליל כאורך גל, תדר, רטט התואם למרכז האנרגטי הספציפי). היא נקבית במהותה. נמצאת בין שלושת הצ׳אקרות התחתונות לשלושת העליונות. מחברת בין אדמה לשמיים…

פירוש השם אנהטה הוא "אין אני". (אני אהטמן). מאופיינת באהבה ונתינה ללא תנאי וללא אינטרס… נתינה בלי אגו. במהותה אין אלמנטים השרדותיים.

חוסר: כאשר הצ´קרה חסומה, לאדם יהיה קושי בהבעת חום ורגשות חיבה, קושי ביצירת קשר זוגי או התמסרות רגשית טוטאלית לאדם אחר, אי שקט נפשי וחוסר מנוחה פנימית.

עודף: אהבה כפייתית, דאגנות מופרזת, עצלנות, אהבת מותרות ונוחות, נטייה להשמנה.

איזון: חיבור לזולת מתוך אהבה ונתינה נקייה, אכפתיות אמפתיה ומסירות. אהבה למוסיקה יופי ואסתטיקה, צורך בהרמוניה, כמו גם יכולת להשתלב בזוגיות לתת ולקבל אהבה.

במהלך תרגול ניגשים פנימה באמצעות התנוחות לאזורים האנרגטיים השונים, מעוררים אותם ומאזנים אותם. האסאנות הן מנחי גוף שתומכים בעבודה הספציפית על המרכז האנרגטי המסוים.

מומלץ להביא את המבט הפנימי או את שימת הלב אל אותו האזור כמו גם לכוון לשם את הנשימה- איפה שמצויה שימת הלב שם הממשות. ניתן להוסיף לתנוחה עבודה עם הצליל והצבע התואמים לצ׳אקרה הספציפית; בשאיפה למלא את האזור בצבע ובנשיפה להדהד את הצליל.

כאשר ההתכווננות היא אל אנהטה צ׳אקרה שמים דגש בעיקר על כפיפות לאחור אשר פותחות את כל אזור הפראנה- הלב והריאות. כמו גם פתיחה של איזור השכמות, הלא הוא איזור הלב מצידו האחורי. בנוסף פיתולים במנחים השונים עם פתיחה של איזור הלב וכמובן תנוחות על הידיים- הידיים הם שלוחה של הלב. איתן נותנים ודרכן מקבלים.

ההרגשה בעקבות תרגול עם דגש על אנהטה היא התרחבות של הלב במימד הפיזי במימד הרגשי ואף בזה הרוחני…
יוגה זו מסורת של אהבה. אהבה כמצב תודעתי…

בהקטי.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני