מהו ה"מיינד"/ קרן לין

המיינד הוא לא יותר מאשר תפקוד. בדיוק כפי שמשתמשים ברגליים לשם הליכה, בפה לשם אכילה או דיבור, כך מתקיים המיינד ככלי לשם חשיבה.

אלא שהתפקוד הזה התקלקל. גם תפקודים אחרים נשחקים בדרכם: רבים מניעים את רגליהם בעצבנות גם כשהם יושבים ואינם נזקקים לתפקוד הרגליים, רבים מדברים ללא הרף וצורך או ממשיכים לאכול גם כשגופם שבע מזמן, או מבלבלים בין שני התפקודים לאותו הכלי, מדברים הרבה בעת רעב, או אוכלים ואוגרים במקום לדבר ולשפוך את האמת שעל לבם. המרכזים שלנו מעורבבים, טוהרתם אבדה להם.

כך גם המיינד, שלא מפסיק לדבר. להגיד לנו מה טוב ומה רע. מה אנחנו אוהבים ומה שונאים. מה בעד ומה נגד. כמו רדיו שנשבר לו הכפתור. כמו תפקוד שהתקלקל. היוגה היא טכניקה לתקן את הכפתור, את התפקוד שהתקלקל. מזמן התרגלנו ולקחנו כמובן מאליו, אפילו התאהבנו, בשליטה של המיינד בנו. במחשבות, בהגדרות, בתיוגים, בתפיסות, בדאגות, איבדנו מודעות וראייה צלולה, נקלענו לראיית המיינד. ואם יש רגע אחד בו המיינד שותק אנו נתקפים בהלה, כי אנחנו כבר לא יודעים מי אנחנו בלעדיו. מי זה ה"אני" הזה? מי אני בלי כל ההגדרות שאספתי עד כה?

המיינד הוא לא יותר מאוסף הגדרות, פח זבל של פחדים שאספנו במהלך חיינו כדי להגדיר את עצמינו. וההגדרות האלו תכופות משתנות משום שהמיינד תמיד נודד וכך לעולם איננו נוגעים באמת. אנחנו אוכלים, אך מחטיאים את הטעם בגלל המחשבות, אוהבים ומחטיאים את הרגש, בגלל הדאגות.

כשמתרגלים יוגה, אנחנו עם הגוף, והאסאנות (התנוחות) הן ככלי שהגוף נוצק לתוכו כמו מים לתבנית. במהלך התרגול אנו מפתחים ומחדדים את החושים והמודעות כלפי הגוף ביחס לאסאנות. אנו יוצרים הקשבה לגוף ולנשימה במקום לקול שבתוך ראשינו. (במקום למילים שנוצרות מאותו הקול). משום שהמודעות והמחשבה ממוקמות באותה משבצת, ברגע שקיימת מודעות, אין מקום למחשבה! (והמילים נעלמות). המיינד לא מתקיים, ונוצרת שלווה.

אז נשכח טוב ורע, אהבה ושנאה, בעד ונגד. משום שההפכים אינם אלא המצאה של המיינד, שקר. אין יום בלי לילה. כיצד תגדירו יום בלי הלילה? היום יהפוך ללילה והם משלימים זה את זה. הם אינם חלק משום הגדרה. אם כך, למה אנחנו טורחים כל כך להגדיר את עצמינו?

ההגדרה היא לא יותר מהפרדה. יש את ה"שלם" ויש את מה שהגדרנו כ"אני" – הפרדה! האם נוכל לאחד בין הרקע (השלם) לבין הדמות (אני) ?

זוהי יוגה. איחוד, צרוף, השלמה: דרך הגוף למיינד. מתוך מודעות, לא מתוך מחשבות ומילים.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני