כשאנו מקבלים הנחיות שונות ממורים, כיצד נוכל לדעת מה נכון? /טל דלית

 

בצעדיי הראשונים בעולם היוגה והפילוסופיות ממזרח אסיה, היו לי שאלות רבות. בסקרנותי, חיפשתי במרץ תשובות. ניסיתי להבין מהי "האמת הנכונה". בין אם היו אלה שאלות גדולות, ובין אם שאלות קטנות יותר, חיפשתי אמת מוחלטת, אמת ודאית. מה נכון? חיפשתי מורים שיוכלו לספק לי תשובות, וקראתי ספרים רבים. הלכתי ללמוד באוניברסיטה, שם למדתי על ההיסטוריה של מזרח אסיה, על התרבויות והפילוסופיות, כמו גם על גוף האדם. ניסיתי להבין – מיהו המחזיק באמת ה"אותנטית" והמוחלטת.

 

ככל שהלכתי והעמקתי, התגלתה לפניי האמת הגדולה, זו שאין עליה עוררין. והיא – שאין אמת מוחלטת. אין אמת שאינה תלוית הקשר. דעותיו ורעיונותיו של כל אדם ושל כל מורה נובעים מהקונטקסט התרבותי והפיסי שבו הוא חי, מאופיו הייחודי, ממצבו הגופני והנפשי. "האמת היא ארץ ללא שביל", לימד ג' קרישנמורטי, ואכן כך הבנתי. אין דרך אחת, אין שביל אחד, שיוביל את כל האנשים באשר הם, בדרכם אל האמת.

 

מבחינתי, הייתה זו הבנה מכוננת אשר תרמה רבות להתבגרותי כמתרגל יוגה. כבר לא חיפשתי מורים שיתנו לי את התשובות כולן. הבנתי שאין תשובה מוחלטת. הנחיה ביוגה היא נכונה רק אם היא נכונה עבורי, ואם היא שומרת לי על הגוף. וכיצד אדע אם היא נכונה עבורי? כן, זה מצריך ממני חקירה, הקשבה, חיפוש. עניין לא פשוט. בטוח שקל יותר כשיש מורה שנותן את כל התשובות ללא עוררין.

 

ישנן פעמים רבות בהן מורים שונים נותנים הנחיות שונות, לעיתים אף סותרות. איזו מההנחיות נכונה, וכיצד עלינו לנהוג? התשובה שלי היא, בדרך כלל, שזה תלוי. זה תלוי במה רוצים להשיג ומה מחפשים. זה תלוי באג'נדה של המורה ושל השיטה. זה תלוי ביכולות הגופניות של המתרגל. כשישנה הבנה אמיתית של הגוף ושל הדברים, יודעים למצוא את התשובה הנכונה עבור המתרגל הספציפי בהתאם למה שרוצים להשיג עבורו. שני מורים יכולים לתת הנחיות שונות, ובדרך כלל אין זה אומר כי אחד צודק יותר והשני צודק פחות, אלא כי כל אחד מחפש דברים אחרים בדרכים אחרות.

 

ועל כן, מה עלינו לעשות כאשר אנו מקבלים הנחיות שונות ממורים שונים? עלינו לחשוב. לנסות להבין מדוע קיים שוני ומה עומד מאחוריו. לנסות לחקור בגוף שלנו מה זה עושה לנו. זה יותר קשה. זה משאיר אותנו עם סימני שאלה ולעתים עם חוסר ודאות, וזה דורש הרבה יותר אומץ ומאמץ. בתחילת דרכנו כמתרגלים זה כמעט בלתי אפשרי, וזה מצריך בגרות מסוימת שמגיעה עם ניסיון. כמובן שאפשר ורצוי להתייעץ עם המורה שלכם – בשביל זה הוא שם. כדי ללוות אתכם בדרך ולנסות יחד איתכם למצוא את האמת שלכם, שמתאימה לכם. זוהי, למעשה, האמת היחידה.

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני