יתרונות רבים לפילאטיס

פילאטיס היא שיטת תרגול ייחודית. מצד אחד מבוצע אימון פיזי שמפעיל קבוצות רבות של שרירים ובפרט את אלה החשובים ביותר בגוף, אבל מצד שני בחלק גדול מהמקרים אין תחושת מאמץ. בכל מקרה המטרה היא לבצע את התנועות באופן המדויק ביותר האפשרי ולאו דווקא האינטנסיבי ביותר, וכמו כן מושם דגש רב על נשימות נכונות תוך כדי העבודה. מנח הגוף בכל תרגיל הוא עוד אלמנט מרכזי בשיטה, והרווח של כל מי שמגיע אל שיעור פילאטיס הוא גם גמישות, גם חיזוק השרירים, גם קואורדינציה משופרת, גם יציבה מיטבית וגם מודעות פיזית טובה יותר. בסטודיו פראנה יוגה מתקיימים שיעורי פילאטיס למתחילים ולמתקדמים במגוון רחב של מועדים.

למי מתאים שיעור פילאטיס?

באופן עקרוני התשובה היא לכולם ולכולן. הקבוצות הבאות עשויות להיתרם אפילו יותר מהרגיל בעקבות שיעורי פילאטיס:

* נשים בהריון – תועלת ספציפית אחת היא חיזוק רצפת האגן, גם כדי להתמודד טוב יותר עם השינויים במהלך ההריון וגם כהכנה ללידה. תועלת חשובה שנייה היא חיבור טוב יותר לגוף שמשתנה ועוד רווח הוא התמיכה ביציבה שהופכת למאתגרת ככל שהמשקל עולה.

* נשים וגברים בגיל המעבר – האפשרות לבצע תרגילים מועילים מאוד מצד אחד ומצד שני לא מאומצים מדי כך שאין סכנת פציעה היא יתרון של ממש בגיל שבו היכולות הפיזיות מתחילות לרדת. בנוסף תורמת הפעילות הגופנית לחיזוק הדימוי העצמי.

* ספורטאים ומתאמנים שעוברים שיקום אחרי פציעה – עבור קהל יעד זה העיקרון המרכזי של תרגול פילאטיס, דיוק מרבי, בא לידי ביטוי באופן משמעותי במיוחד – משום שהוא מאפשר להפעיל שרירים באופן אפקטיבי גם כשהאדם לא במלוא כוחו.

מדריכים מנוסים, אווירה רגועה

יתרון נוסף של פילאטיס הוא בתחום הרגשי. הביצוע המדויק והשקט של התרגילים והחיבור לגוף מייצרים גם התבוננות פנימית נרחבת יותר, ולשם כך נדרשת כמובן אווירה רגועה. בסטודיו פראנה יוגה כל שיעור פילאטיס מתקיים באווירה כזו ומועבר על-ידי מדריכים מנוסים שמקפידים להקדיש תשומת לב מלאה לכל משתתף ומשתתפת – כך שהתרגול אכן יניב את התוצאות הרצויות. גם הגודל של הקבוצות, וליתר דיוק היותן קטנות ואינטימיות, תורם להפקת מלוא התועלת מכל שיעור.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני