יתרונות התרגול על הבוקר/דנה ששון

תרגול של בוקר

אלו ימים שהבוקר שלי מתחיל מאוד מוקדם , בשעה שש וחצי בבוקר אני  כבר מגיעה לגבעתיים מחנה את האוטו, הרחוב שקט, הירקן בדיוק מתחיל לפתוח את החנות. אני נכנסת לסטודיו, הכול שקט ושלו, נשכבת על המזרון, בודקת מה קורה עם הגוף, מתחילה לשחרר את הנוקשות מהלילה הקודם, קצת מתיחות ופיתולים, כמה רגעים של דממה הראש שלי עדיין שקט, מנועי המוח עדיין לא התחילו לפעול, אני נהנית מתחושת השקט הנעימה/

אתם יודעים איך זה, לכל אחד מאתנו יש את שגרת הבוקר שלו. רובנו בטוחים שטקסי הבוקר שלנו הם קבועים ואי אפשר לגעת בהם, אבל גם אם נדמה לכם שאתם יודעים בדיוק למה אתם זקוקים בבוקר, תמיד כדאי לנסות משהו חדש.

הבוקר,הוא זמן נפלא ופתח להתחלות חדשות ויצירת מציאות שונה.

הזמן האופטימאלי לתרגל יוגה הוא בשעות הבוקר המוקדמות, אם מתאפשר בזריחה, זהו זמן שהחיים מתחילים לנוע לאחר שנת הלילה, קסם החושך שהופך לאור והשקט לפני הצלילים של ההתעוררות לחיים, ליום חדש.

במהלך התרגול אנחנו פוגשים את האסאנות ( תנוחות) המאפשרות להזרים את הדם ולחמם את הגוף, לעורר את הפראנה , להניע את השרירים ולהאריך אותם,  לחזק את העצמות ולשחרר את התנועה במפרקים, להחזיר תנועה לתוך הגוף לאחר כמה שעות שהיינו בתנוחות שכיבה בזמן השינה. האסאנות יוצרות אפשרות לגשת למקומות בגוף ולשחרר אותם, מביאות שינוי מהרמה הפיזית ועד לרמה הרוחנית. על ידי תרגול בהתמדה נוכל להשיג בריאות,חוזק ,יציבות, בהירות ושלווה.

בימים של תרגול יוגה בבוקר היום  שלי פשוט נראה אחרת לגמרי, אני  מרגישה רגועה ונינוחה יותר, יש  לי יותר שקט בתוך ההכרה הסוערת, יותר צלילות, בימים אלו התפוקה שלי טובה יותר , והכי כיף  זה שבשעה 08:00 בווקר אני כבר  אחרי התרגול..

ובכלל יתרונות  תרגול היוגה בבוקר באים לביטוי  במספר רב של דרכים:

תרגול יוגה מוקדם בבוקר משפר את הריכוז למשך היום כולו, מאפשר לפתוח בוקר חדש בתחושת שלווה ורוגע. מתניע את קצב חילוף החומרים, משפר אותו להמשך היום ובכך מסייע להרזיה.

התרגול נותן זריקת מרץ, ממריץ את מחזור הדם ומשאיר תחושה רעננה ונמרצת לשארית היום. הוא כמו "מנער" החוצה תחושות דיכאוניות וגורם לנו להתחיל את היום החדש במצב רוח מרומם.

התרגול משפר באופן מידיי את מערכת החיסון ומערכת העיכול לשארית היום ומשמש ממש כרפואה מונעת. ,זהו מתכון מנצח לשינה טובה ואיכותית יותר בלילה.

מוזמנים לבוא לתרגל יחד איתי

נמסטה

 

דנה מלמדת יוגה נשית בימי שני ב-11:30 ויוגה עם תינוקות בימי שני בשעה 10:10 בפראנה גבעתיים.

מוזמנים באהבה

עוד על דנה ששון

 

 

 

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני