נשים, זה בשבילכן

החיבור של אישה לגופה ולתודעתה הוא חיבור שאין כמותו. ההתמודדויות של אישה עם התמרונים הרבים בחיי היום יום מוביל אותה לעיתים להזנחה של הנפש והגוף. מתחים רבים מתעוררים ובאישה תמיד יהיה קיים צורך, לעיתים לא מודע, להפיג אותו, להבריא את הגוף ולחדש את האנרגיות.

האישה העצמאית היא אישה מובילה, סוחפת ואחראית. התמרון בין הבית, העבודה, הילדים ובן הזוג גוזל הרבה מעבר לזמן. לכן, תמיד קיים הצורך להיות קשובים לשינויים החלים בגוף ולהתאים את שגרת חיי היום יום לאותם שינויים. אישה יכולה לחוות תופעות שונות, המשתנות בהתאם לנקודה בה היא נמצאת במחזור חייה – בעת הריון, בעת מחזור, בעת גיל המעבר. אישה שאינה משכילה להיות קשובה לשינויים בגופה יכולה לסבול ממתח רב המתבטא המיגרנות, שינויים במצבי רוח, ירידה בחשק המיני ושינויים במחזור החודשי המלווים בכאבים. תופעות נוספות שיכולות לצוץ בשלבים מאוחרים יותר בחייה הם נזקים ברצפת האגן, דליפת שתן, חוסר איזון הורמונלי ופריון נמוך.

נשים רבות סובלות משינויים ספציפיים הקשורים למחזור החודשי. לרוב לפני המחזור השינויים מתאפיינים בתשישות, עצבנות וחוסר סבלנות, ולפני הביוץ בתחושה חיובית יותר. ההתמודדות הייחודית הזו של אישה עם גופה ונפשה דורשת ממנה להבין מה עובר עליה, מה משפיע על מה, על מנת שתוכל לשלוט באותן תחושות ולא להתנהל על פיהן באימפולסיביות ופזיזות.

תופעות רבות שנשים מתמודדות עמן במחזורי חייהן הן בעיות שלא נעים לדבר עליהן ולהתייעץ לגביהן. לא תמיד מרגיש נוח ללכת לרופא ולספר לו על דליפות השתן או השינויים בחשק המיני. מצב זה יכול להמשך שנים רבות ללא כל קבלת סיוע ממשי.

עבור כל הנשים, באשר הן, הסובלות מתופעה כזו או אחרת, יוגה נשית היא מענה מתאים, נכון ויעיל. ראשית, היוגה מעניקה לאישה פרק זמן ביום שבו היא מתרכזת ומתמקדת בתוך עצמה, לומדת להירגע ולהשקיט את התודעה. התרגולים עוזרים לשמר איזון פנימי ויציבה חזקה. הם מדגישים את חשיבות הנשימה הנכונה ומלמדים על הקשר היומיומי בין תהליך הנשימה לבין איברים ומערכות שונות בגוף כמו הסרעפת, אזור הבטן, האגן ומערכת הרבייה.

היוגה הנשית מאפשרת לאישה להעשיר את שגרת יומה, להוסיף לה ערך מוסף וללמוד על עצמה, נשיותה ומיניותה. ההתמקדות באזור האגן וחיזוקו מסייעת לאישה בהתמודדות מול שלל תופעות מטרידות, אך ההשפעה היא רבה מזה. האגן הוא מרכז הכובד של האישה בכל מובן. האגן קשור למוח, מושפע ממערכת העצבים, מתחים ולחצים. הוא מושפע משינויים הורמונליים וסופג לחץ ומתח הנגרם מהריונות, לידות, נשיאה, שיעול, דיבור וצחוק. דרך היוגה הנשית האישה לומדת להכיר את מרכז הכובד של גופה, מתחברת אליו ומתפעלת אותו. תרגול קבוע ונכון של יוגה נשית לא מבטל לגמרי תסמינים גופניים, אך הכלים שנרכשים דרך היוגה הנשית עוזרים להתמודד ולשפר את המצב.

למרות שהיוגה אינה באה מעולם הנשים, אלא מעולם הגברים, הדגשים ביוגה הנשית הם שונים ומתאימים לאישה החיה את חייה, בכל אופן, בכל גיל ובכל שלב. תרגול יוגה נשית לא מחייב ניסיון קודם ולא מחייב הבנה של כתבי היוגה העתיקים או סדרי האסאנות. התרגול מאפשר שילוב של מאמץ פיזי עם תרגול תודעתי, ומוביל לאיפוס והתחלה מחדש.

 

לחזרה לעמוד יוגה נשית


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני