יוגה כאן ועכשיו…

ליוגה פנים רבות כאשר התרגול הפיזי הוא אחד מהם. את היוגה אפשר לפרש כפילוסופיה המלווה אותנו בחיים.ננסה לפשט את הבנת היוגה מעבר לרגעי התרגול הפיזי על המזרן.

יוגה היא החיים , בכל המובנים החיים עצמם ברגע זה ללא גבול וללא תנאי. יוגה היא האפשרות לנשום, לחשוב ולנהל מערכת יחסים עם כל מה שסביבנו. מרגע ההתעוררות שלנו אל בוקר חדש עד לרגע ההרדמות אל הלילה אנו שוהים במצב המאפשר לנו לחוות את חווית היוגה .

הכוונה היא שהיוגה לא מתקיימת אך ורק ברמת התרגול הפיזי (האטה יוגה), או בזמן המדיטציה (רג'ה יוגה), אלא מתקיימת בכל רגע ורגע נתון בחיינו , בלמידה אינטלקטואלית ובידע אותו אנו רוכשים (ג'ננה יוגה) בחיפוש עצמי, בחקירה פנימית( סודיאייה יוגה). באהבה, באמונה ובמסירות שאנו מפגינים (באקטי יוגה).ביחסים שלנו עם הסביבה ובמעשים שאנו עושים (קארמה יוגה),בהגיינה האישית ובניקוי הגוף(קרייה יוגה) בצלילים להם אנו מקשיבים ,במצלולים בהם אנו משתמשים(מנטרה יוגה) בצורות החיבור שמסביבנו ובסמלים הויזואליים המקיפים את חיינו(יאנטרה יוגה) אלמנטים אלו של היוגה באים לידי ביטוי במהלך המסע הפשוט והיומימי של החיים בשעת האכילה,בשיחות עם הסובבים אותנו בנהיגה ברכב, במקום העבודה, בצפייה במשחק כדורגל ובכל מה שעולה בנפשך וברוחך בכל רגע ורגע נתון.
יוגה היא הדרך להכיר בקיום כאן ועכשיו,להנות מהמיידיות שבנשימה.
תרגול ההאטה יוגה על זרמיו וסוגיו השונים מאפשר למתרגל את ההזדמנות הכנה להביט פנימה ודרך התרגול לאפשר לגוף להיפתח.הגוף וכל איבריו,

שמאל- וימין (גברי-נשי),

תחתון ועליון (אדמה-אויר)

וכל מה שביניהם (החלל)

מתקשרים יחד בשעת התרגול ומאפשרים זרימה וחיות בגוף.באמצעות העבודה הפיזית ופתיחת התעלות האנרגטיות מצליח הגוף לשנות את דפוסי התנהגותו .

בתרגול היוגה מגיע הרגע בו מתאפשר להביט פנימה ולגעת במהות הבסיסית שבנו. הלמידה מאפשרת לנו ההתבוננות כנה בדרכי התנהגותנו.יוגה היא האפשרות המיידית להתבוננות ללא שפיטת דרך חיינו ,דרכי התנהגותנו ומערכות היחסיים בחיינו ברגע הזה, של הרגע הזה, עכשיו!


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני