יוגה – הטיפול הטבעי הטוב ביותר לגיל המעבר

גיל המעבר מביא עמו שינויים הורמונליים הבאים לידי ביטוי הן במישור הפיזי והן במישור הנפשי. היוגה אשר משמשת אלפי שנים כטיפול טבעי לגוף ולנפש, יכולה להביא מזור והקלה לשינויים אלו ממש. גלו כעת כיצד היוגה יכולה לעזור גם לכם

מהו גיל המעבר

גיל המעבר אינו גיל ספציפי, אלא תקופה המתחילה כחצי שנה החל מהפסקת המחזור החודשי. בתקופה זו, גוף האישה מפסיק לייצר ביציות חדשות ויש ירידה ברמות האסטרוגן בדם. תופעה זו היא טבעית לחלוטין וקורה לכל אישה ולכן אין להילחץ ממנה, אלא להקשיב לגוף שלנו, לספק את צרכיו במטרה להמשיך לחיות חיים איכותיים.

מאיזה גיל מתחיל גיל המעבר

תקופה זו היא מאוד אינדיבידואלית וייחודית לכל אישה ואישה. באופן כללי ניתן לומר שלקראת סוף שנות הארבעים ותחילת שנות החמישים, כל אישה תתחיל לחוות את הפרק הזה בחייה, אך כל אישה תחווה אותו באופן שונה משום שהסימפטומים מורגשים שונה אצל כל אישה, הן ברמת העוצמה שלהם, והן ברמת התדירות שלהם.

מהם הגורמים אשר מזרזים את גיל מעבר

משום שתקופה זו אינדיבידואלית מאוד, יש מספר גורמים אשר משפעים על הגוף שלנו ועל "ההתבגרות" שלו, ולכן למרות שאין ביכולותינו לבטל את התקופה, יש ביכולותינו לדחות אותה. עישון סיגריות הוא אחד הגורמים המרכזיים להקדמת תקופה זו. סיבה נוספת להקדמת התקופה נעוצה בהפרעות אכילה. מחלות דוגמת אנורקסיה גורמת לגופינו לנזק רב. סיבות נוספות אשר יכולות להאיץ את תקופה זו, הינם כריתה של השחלות או של הרחם.

מהם הסימפטומים האופייניים

  • גלי חום – תחושה של חום מחניק והזעת יתר ללא כל סיבה חיצונית
  • יובש באזור הנרתיק – תחושה תמידית של יובש בנרתיק, מלווה לעיתים בדלקות
  • שיער – נשירה או לחילופין שיעור יתר
  • תחושות נפשיות – שינויים תכופים במצב הרוח אשר יכולים לבוא לידי ביטוי גם בתחושות של דכדוך, חרדה ואף דיכאון
  • הפרעות קרדיולוגיות – תחושה של שינויים בקצב הלב
  • הפרעות קוגניטיביות – בעיות בזיכרון לטווח קצר
  • הפרעות בשינה – קושי להירדם או קושי בשמירה על שינה רציפה של מספר שעות

כיצד היוגה מטפלת בסימפטומים

היוגה רואה באדם שילוב של גוף ונפש, ולכן מטפלת באופן ישיר בכל האספקטים השונים הבאים לידי ביטוי בגיל המעבר. במישור הפיזי, תרגול קבוע של יוגה, מעודד יצור טבעי של אסטרוגן ולכן תורם באופן ישיר להפחתת הסבל הנוצר מגלי החום. ליוגה אלמנטים של נשימות ומדיטציה, התורמים לתחושת הרגיעה הנפשית ובתוך כך מפחיתים באופן משמעותי את תחושת הסטרס והדיכאון אשר מלווים לעיתים את גיל המעבר. תרגול מותאם אישית גם תורם לתחושת הביטחון העצמי ולהגברת הביטחון שלנו בגוף שלנו – דבר התורם באופן עקיף להפחתת החרדה, ועוזר לנו להתמודד עם ההפרעות הקוגניטיביות בצורה נכונה יותר. בנוסף, תחושת הרגיעה המושגת בסוף כל תרגול משפיעה באופן חיובי על היכולת של הגוף שלנו להשיג שינה איכותית ובכך לשקם את עצמו באופן טבעי בסופו של כל יום.

תנוחות מותאמות וסימוכין מחקריים

כדאי לזכור שליוגה מגוון אין סופי של תנוחות ולכן כדאי ואף רצוי לשתף את צוות המדריכים בתחושות האישיות שלך, כדי לבחור את התנוחות הנכונות ואת תדירות התרגול הרצוי. לאחרונה הופיעו מספר מחקרים מדעיים אשר מאששים את אשר ידוע לנו שנים, כאשר המחקר המקיף ביותר התפרסם בשנת 2014 בכתב העת האמריקאי למיילדות ולגניקולוגיה, אשר מצא כי נשים בגילאי 42 עד 60 מצאו הקלה בתסמיני גיל המעבר בעזרת תרגול היוגה.

ניתן לראות כי תרגול של יוגה בגיל המעבר תורם באופן ישיר להפחתה בתדירות, כמו גם בעוצמה של הסימפטומים המלווים את תקופה זו ולשיפור ניכר באיכות החיים


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני