הקסם בוינאסה- ריטה בצלאל אשור

תרגול הויניאסה בנוי בקשתות.
מתחילים בישיבה שקטה ותנועתיות עדינה בדומה לשעות בוקר מוקדמות כשהכל מסביב עוד שקט ורגוע. לאט לאט מגבירים את הקצב לעבר הפיק של התרגול כמו בצהרי היום כשהשמש במרכז השמיים וכולם עסוקים ועפופים באווירה דינאמית. משם קצב התנועה שוב מאט ומתרכך כמו בשעות הערב כשכולם מתכנסים חזרה אל בתיהם ולסיום הרפיה מתוקה כמו שינת לילה טובה.
קשת שבהדרגה מגיעה לשיא ומשם שוב גולשת לרגיעה. קשתות כאלה אנחנו חווים ומכירים מהחיים. כל יום הוא קשת: בוקר-צהריים-ערב, החיים הם קשת: ילדות-בגרות-זקנה ובעצם כל חוויה היא קשת התחלה-אמצע-סוף..
תרגול הויניאסה תואם את דרכו הטבעית של העולם וזה הקסם שבו.
לתוך הקשת של התרגול המורה יוצק את קסם היוגה. שיטת הויניאסה משאירה הרבה מקום ליצירתיות של המורה, בכל שיעור ניתן להתמקד באספקט אחר של התרגול, בתנוחה מסויימת שנרצה להעמיק לתוכה, בהיבט פילוסופי מתוך הסוטרות, באיזור מסויים בגוף, אין סוף אפשרויות.
מה שמקסים אותי בויניאסה זאת האפשרות לרקוד את התרגול, להפנות תשומת לב למעברים שבין התנוחות ולא רק לשהיה בהם, הרי החיים עצמם מלאים במעברים. לשזור את התנוחות כל פעם מחדש ככוריאוגרפיה שיש בה מחשבה, הבנה של הגוף והתנוחות, יצירתיות שמשאירה אותנו ערניים ובעיקר הנאה מהאפשרות להניע את הגוף. דרך כוריאוגרפית התנוחות אנחנו חוקרים את הגוף אבל בעצם דרך החוויה של הגוף אנחנו מעמיקים לחקירה והיכרות של עצמינו. בעומקים האלה של תודעה, נפש וגוף הקסם של היוגה מניעה את הטרנספורמציה האמיתית שלנו כאנשים שחיים בעולם הזה, מבקשים טוב לעצמנו ולסובבים אותנו.
פראנה יוגה הוא הבית שבו אני אוהבת לפרוס מזרן, להשמיע מוזיקה ולפגוש אתכם דרך מילים, מגע, מבט, נשימה ותנועה בדרך היוגה.
 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני