היוגה היא תרגול של תשומת לב / טל דלית

 

היוגה היא תרגול של תשומת לב…
אנחנו מתחילים את התרגול בישיבה, ומקשיבים להדהוד בתוך הגוף ובתוך התודעה, ההדהוד של היום שעבר עלינו. חלקנו נתפלא כמה שקט נוצר כבר מתוך העצירה הזו, וחלקנו נרגיש שהקצב של החוץ עדיין רץ בתוכנו, ושקשה לנו לשבת. בכל מקרה, אנחנו מתבוננים.

אנחנו יוצרים החלטה משותפת, לעבודה מאתגרת וקשה בשעה וחצי הקרובות. התרגול יאתגר את הגוף שיעבוד קשה, סביר להניח, אך לא על זה מדובר. לא זו העבודה הקשה באמת. העבודה, האימון, הם להשאיר את התודעה איתנו. להישאר לגמרי בנשימה, בגוף.

יהיו פעמים בהן תברח התודעה למקומות אחרים. למה שעבר עלינו היום, או למה שיהיה אחר כך. זהו טבעה של התודעה, לברוח, לקפץ. וזה בסדר. נקבל את זה ברוך. בעדינות. כמו כשמלטפים ילד קטן כדי שיירגע, נחזיר את התודעה לפה. עם הזמן, יהיה קל לנו יותר להישאר פה. התודעה תברח פחות, תתחזק, כמו שריר שמתחזק עם כל מאמץ.

התנוחות הן נפלאות. בעזרתן הופכות ההתבוננות וההקשבה לקלות יותר, לטבעיות יותר. זו אולי מטרתן הראשונה. הן נפלאות, כי הן רואות בחכמה גדולה את הגוף, ומחפשות למצוא בו איזון, שקט, ובריאות. בית החזה נפתח ומאפשר לריאות להכניס יותר אוויר ולהחיות את הגוף. האיברים הפנימיים בבטן מקבלים עיסוי עדין. נוצרת תנועה עדינה בחוליות שמשפיעה על הגוף כולו. המערכות ההורמונליות מתעוררות ומתאזנות.  קורים דברים נפלאים. נוצרת חיוניות, ונוצר שקט.

אחרי השאווסנה, אנו מסיימים את התרגול בישיבה. הזדמנות להתבונן, באותה התבוננות שקטה, מקבלת, רכה ואוהבת. איפה אני עכשיו? מה מצב הנשימה? מה מצב הרוח? איך השתניתי מאז הישיבה של תחילת התרגול. המעבר לעולם שבחוץ נעשה בהדרגה, צעד צעד, כמו כדי לעטוף

 את האיכות של היוגה בתוכנו.

לאט לאט, ההתבוננות שמלמדת אותנו היוגה מחלחלת ליום-יום שלנו. היא נעשית לנו טבעית. אז קורים דברים נפלאים. האוכל נעשה טעים יותר. מוסיקה נעשית נעימה יותר, עשירה יותר, מרגשת יותר. קל לנו יותר לשבת בשקט וללמוד. אנחנו מרגישים טוב יותר.
אנחנו נושמים.

מזמינים אתכם/ן לאתגר את הגוף, ללמוד עליו ועל עצמכם/ן,
בתרגולי הויניאסה עם טל שמתקיימים בפראנה תל אביב
בימי שלישי ב- 20:30
ובימי שבת ב- 19:00.

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני