התבוננות עצמית מחכימה ומעצימה

תרגילי מדיטציה למתחילים

בשנים האחרונות ישנה פריחה של ממש מבחינת מספר האנשים שמבצעים מדיטציה. המודעות לתועלת הרבה שבתרגול קבוע – גם מבחינת ההשפעה על הבריאות, גם מבחינת היכולת המבורכת להשקיט את הרעשים מסביב, גם השיפור הניכר של הקשב והריכוז ויש עוד – גורמת לעוד ועוד ישראלים לנסות להשתמש בטכניקה הזו. באופן טבעי השלב הראשון הוא תרגילי מדיטציה למתחילים, וכדי לבצע אותם באופן מיטבי סטודיו פראנה יוגה מציע סדנא שמיועדת לכך.

איך מבצעים תרגילי מדיטציה למתחילים?

* בשקט – בחדר שאין בו הסחות דעת (את הסמארטפון למשל חשוב להשתיק) ואפשר גם להחשיך אותו מעט. יש ערך מוסף למדיטציה עם בן/בת זוג או חבר/ה, אבל רק אם שניכם באמת בעניין. תרגול בקבוצה עם הדרכה מקצועית עשוי להיות יעיל במיוחד.

* בסבלנות – בפעמים הראשונות שתנסו לתרגל מדיטציה, יש סיכוי לא מבוטל שהתודעה תנדוד אל המחשבות היומיומיות הטורדניות. אין סיבה להיות מתוסכלים מכך – ככל שמתמידים עם המדיטציות, משתפר הריכוז ונעלמות הנדידות.

* בזמן מתאים – בפרט מומלצות שעות הבוקר המוקדמות שבהן המוח שלנו עדיין רדום יחסית ולכן לא מנסה להשתלט על הסיטואציה ומאפשר התמסרות למדיטציה. גם בשעות הערב המוקדמות – השקיעה ומעט לאחריה – ניתן להפיק תועלת מרבית.

* בהתמדה – הדגש החשוב ביותר הוא להתמיד. בדיוק כמו שכדי לבנות שרירים נדרשים אימונים קבועים, כך גם פיתוח היכולת לבצע מדיטציה אפקטיבית דורש תרגול. מומלץ לעשות זאת פעם ביום, כשגם 5-10 דקות מספיקות לצורך הטמעת הטכניקה.

התבוננות עצמית מחכימה ומעצימה

תרגילי מדיטציה למתחילים הם קרש קפיצה מצוין לשגרה שבה משתמשים בטכניקה הזו בעיקר לטובת חיזוק היכולת להתבונן בעצמנו – בלי רעשי רקע, בלי פילטרים שמעוותים את התמונה ובלי שיפוטיות. בסטודיו הנעים והמזמין של פראנה יוגה תוכלו להתחיל לתרגל מדיטציה בתנאים מיטביים, וכך לרכוש את היכולת המועילה להפליא הזו גם כשהתודעה רועשת במיוחד. התרגול והלמידה מתבצעים בעזרתם של מורים ומורות עם מיומנות גבוהה במיוחד להעביר את הידע יקר הערך הלאה. לאחר מכן תוכלו להמשיך וליהנות מפירות המדיטציות, ובפרט מקבלת החלטות נכונות על בסיס הקשב והיכולת להימנע משגיאות מחשבה.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני