לא מצליחים לעמוד על רגל אחת?

שיווי משקל היא יכולתו של הגוף לשמור על יציבות כנגד כוח הכובד, לא משנה באיזה מנח הוא נמצא.

בתירגול יוגה , ישנן תנוחות שונות ומגוונות לשיווי משקל:  בעמידה על רגל אחת, בפיתולים, על הראש , על הידיים ועל האמות והשפעותיהן-בהתאם.

לרובינו, אין "שיווי משקל טוב" והדבר נובע מסיבות שונות כגון יציבה לא נכונה, ישיבה ממושכת, שימוש בנעלים לא מתאימות (עקבים גבוהים), חולשה, עייפות, מתח, עומס רגשי ומחשבתי, שימוש בסמים וצריכת אלכוהול,חוסר ידע והכרות של הגוף הפיזי וכיצד עלינו "להשתמש " בו ועוד. אי לכך, היכולת שלנו לשמור על שיווי משקל , משתנה מיום ליום ואף מרגע לרגע בהתאם. בימים בהם אנו מרגישים ערניים יותר, חדים יותר, נינוחים ורגועים יותר-יכולתנו לשמור על שיווי משקל-תגדל.

תנוחות לשיווי משקל על הרגליים, ובעיקר תנוחות עמידה על רגל אחת, מחזקות את כפות הרגליים, מותחות את הקרסוליים ושרירי השוקיים, הירכיים והאגן. בתנוחות לשיווי משקל על הידיים, הראש והאמות, נוסף גם מימד של כוח וגמישות, כך שגם שרירי הידיים מתגייסים לפעולה.

למעשה, על מנת "להחזיק מעמד" בתנוחות אלו, עלינו לגייס את כל הגוף ובעיקר את המרכז (שרירי הליבה) ולחשוב על התארכות והזדקפות כלפיי מעלה, גם אם אנחנו שוהים בתנוחת שיווי משקל הפוכה כגון עמידת ראש.

אם כך, תנוחות שיווי המשקל תורמות גם להזדקפות והארכה של השדרה ויוצרות גם תחושת קלילות.

אני מוצאת כי היכולת לשהות בתנוחת שיווי משקל לאורך זמן ולנשום בצורה הרמונית, קשורה באופן ישיר ליכולת הריכוז: ריכוז באובייקט דומם , בנשימה או בכל דבר אחר, תומכים מאוד ביכולת לשהות בתנוחה לאורך זמן. נוצרת, תחושת איזון, רוגע ,השקטה של התודעה וכניסה לפרופורציות, המהווה פלטפורמה גם לחיינו מחוץ למזרן התירגול….

כמו בכל התנוחות, תירגול, תירגול ועוד תירגול, חקירה והתנסות אישית הם המפתח לפיתוח מיומנות גדולה יותר לשהות בתנוחות שיווי משקל לאורך זמן. עם התירגול, יכולת הריכוז, השקט, תחושת האיזון וכמובן הכוח והגמישות ברובד הפיזי-יגדלו כשיש לזכור שכל יום, כל רגע , גופינו , על רבדיו השונים, נמצא במצב שונה, ייחודי ומיוחד ובהתאם, מידת "הצלחתו" לשהות בתנוחה מסוימת לאורך זמן.

על תנוחת הרקדן, תנוחת יוגה לשיווי משקל

_______________

כתבה אביגיל שסטצקי







    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני