יוגה והגישה לגיל המעבר

האישה חווה מחזורים שונים בחייה, כאשר בסביבות גילאי ה50-60 מתחילים להופיע הסממנים לתקופת גיל המעבר. זוהי תקופה ייחודית לנשים, תהליך טבעי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בתנודות הורמונליות חזקות, גלי חום והזעות לילה, דופק מואץ, התקפי חרדה, בריחת סידן, נדודי שינה והשפעות על הזיכרון. יוגה נשית מאפשרת לאישה להתחבר אל עצמה, להירגע ולהבין את התופעות הייחודיות האלו והשפעתן.

כאשר אישה חווה תסמינים של גיל המעבר, היא מאבדת את פריונה ומתמודדת עם חוסר איזון הורמונלי בגוף. שינויים קורים בהדרגה, ויחד עם תסמינים פיזיים מתעורר חוסר חשק מיני, שינויים במצבי רוח ולעיתים דיכאון והתקפי חרדה. יוגה נשית עוזרת לאישה תמיד להרגיש אישה, מחברת אותה אל המיניות, הנשיות ומחדשת את האנרגיות. תרגול היוגה הנשית מאפשר להקשיב לגוף, לחזק אותו ולהביאו לאיזון.

תרגול היוגה הנשית מתמקד בתרגול נשימה נכונה והבנת הקשר בין תהליך נשימה נכון לאיברים שונים בגוף כמו סרעפת, אזור האגן ורצפת האגן בפרט. שליטה בנשימה מאזנת את קצב הלב ולחץ הדם. היוגה הנשית מתאפיינת גם בעבודה על שרירים מייצבים וחיזוקם, חיזוק סיבי השריר ורקמות החיבור באגן. תרגול יוגה נשית באזורים אלו עוזר למנוע התפתחות דליפת שתן, מחזק את שלפוחית השתן ומסייע במניעת צניחת רחם.

היוגה הנשית מסייעת להבין את מערכת העצבים הפאראסימפתטית בגוף, האחראית על פעולת ההירגעות כשהגוף נמצא במצב מנוחה. עבודה על מערכת העצבים הזו עוזרת לאישה "לאמן" את התודעה, להשקיט אותה וכמו כן עוזרת בחידוש האנרגיות בגוף. תרגול יוגה נשית עוזר בהפחתת הפרשת הורמוני סטרס ממערכת העצבים הסימפתטית, האחראית על תגובות מידיות במצבי לחץ ומתח. כל מערכת עצבים מעכבת את פעולות השנייה, לכן תרגול יוגה נשית על מערכת העצבים הפאראסימפתטית חשוב לאיזון הפנימי בגוף.

התפיסה המערבית מחשיבה את גיל המעבר כתקופה אפורה בחיי האישה, אך זוהי אינה גזירת גורל וזו אינה התפיסה היחידה הקיימת. יוגה נשית עוזרת להעלאת מודעות האישה לעצמה ולשינויים שגופה עובר, משנה את גישתה למצבה, ובתרגול באופן קבוע תורמת להפחתת סימפטומים מטרידים ואיחוד נפש עם הגוף.

 

לחזרה לעמוד יוגה נשית


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני