יוגה לשמנים בלבד

תרגול יוגה מצטייר כתרגול לאנשים רזים וחטובים בלבד, אך היום גם אנשים הסובלים מעודף משקל יכולים ומתרגלים יוגה, בשיעורים המיועדים ומותאמים לבעלי המימדים. הטרנד הנקרא יוגה לשמנים החל בארצות הברית, ובמרכזי היוגה המיועדים לשמנים בלבד מתקיימים שיעורי יוגה לשמנים בלבד, הכוללים תמיכה נפשית במשך השיעור, תנוחות המתאימות רק לממדי גוף גדולים ותחושה של שייכות ואחווה.

לפי מומחית דימוי הגוף אדריאן רסלר, סגנית נשיאת הקליניקה להפרעות אכילה The Renfrew Center, המילה ״שמן״ יכולה להיות חיובית כשהיא בשימוש כזה. השמן מתרגל יוגה בשיעור יוגה לשמנים כי הוא בוחר ללכת לשיעור כזה, ולא כי הוא לא מתאים למסגרת אחרת.  שמן אינה מילה שלילית אלא פשוט מילת תיאור.

רסלר מרוצה מהקונספט של יוגה לשמנים ולשמנות, ורואה במרכזי היוגה לשמנים מקום היוצר סביבה אקסקלוסיבית לאנשים בעלי מידת גוף מסוימת, מקום בו השמנים לא חוששים מתשומת לב שלילית או שיפלו אותם בגלל משקלם ובעיקר מספק בשיעורי היוגה המיוחדים תחושת נוחות והכלה של האדם גדל המידות.

יוגה לשמנים – אין כניסה לרזים

לפי המרכז לשליטת מחלות, יותר משליש מהאוכלוסייה בארצות הברית נמצאת בעודף משקל. סקר שנערך על ידי ה״יוגה ג׳ורנל״ מצא שמעל עשרים מיליון אמריקנים מבצעים אימוני יוגה. המספרים מגלים שיש הרבה פוטנציאל בשוק הזה, שהיוגה לשמנים מקווה לממש.

שיעורי היוגה לשמנים דומים לשיעורי יוגה מסורתית בפרקטיקה ובפילוסופיה שלה, אך קיימים כמה הבדלים בין השתיים. ההבדל הראשון הוא שרבים ממכוני היוגה לשמנים לא מרשים לאנשים רזים להשתתף באימונים, כך שקבוצת המתאמנים הינה הומוגנית ומותאמת לשמנים בלבד. ההבדל השני הוא התמיכה הגדולה, פיזית ונפשית, שניתנת בשיעורים ותחושת האחווה שנוצרת בקבוצת התרגול.

התנוחות מותאמות לאנשים עם בטן גדולה למשל או חזה גדול, ומלוות בהסברים ארוכים על התאמת התנוחות לצורות גוף שונות. כמו כן, המתרגלים נעזרים באביזרים דוגמת גומיות, קוביות, חבלים וכ"ו כדי להיכנס לתנוחות בקלות, כך שתחושת התסכול שעולה לפעמים בשיעור רגיל אינה קיימת פה. המתרגלים לומדים להירגע ולהרגיש טוב עם הגוף שלהם פיזית ונפשית.

רסלר לא רואה כל בעיה בכך ששיעורי היוגה לשמנים ולשמנות לא מכניסים אליהם רזות ורזים ואומרת: ״זה לא מפלה כמו מכוני יוגה מסוימים, שלוקחים לשיעורים רק אנשים עם רמת חיטוב ספציפית".

 גם לשמנים מגיע להרגיש טוב עם עצמם

מאחר והיוגה היא תחום רחב ומגוון, אפשר למצוא בה תנוחות שונות ורצף של תנועות שמיטיבות עם קהלים ספציפיים, כמו נשים בהריון, הגיל השלישי וגם אנשים עם עודף משקל.

יוגה היא פעילות גופנית שמאפשרת לכל אדם, כולל אדם שמן, להרגיש טוב מאחר והיא אינה פעילות אירובית ולא תחרותית. כל מתרגל עובד עם הגוף שלו, בקצב וביכולות שלו ללא תלות באחר, ומשתפר בגמישות הגוף ואיזון הנפש משיעור לשיעור.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני