יוגה – טיפול משלים למחלות במערכת העיכול

דלקות כרוניות בקיבה המתבטאות במחלות דוגמת קוליטיס כיבית וקרוהן, הופכות לנפוצות במיוחד בתרבות המערבית. לרפואה המערבית אין יכולת ריפוי מלאה למחלות אלו ולכן רבים מאמצים את התפיסה היוגיסטית אשר מטפלת באדם ולא במחלה, כדי לאפשר לעצמם אורך חיים מלא יותר. קראו כעת כיצד יוגה יכולה לעזור גם לכם

מהי קרוהן ומהי קוליטיס כיבית?

קרוהן

מחלת הקרוהן הינה מחלה כרונית, קרי כזו שאינה עוברת, המתבטאת בדלקות שפוגעות ברירית מערכת העיכול. דלקות אלו מתפתחות לכל אורכה של מערכת העיכול. מחלה זו מוגדרת כמחלה אוטואימונית משום שהגוף משתמש במנגנוני ההגנה הטבעיים שלו בצורה שגוייה – ותוקף למעשה את הרקמות הבריאות.

קוליטיס כיבית

בדומה למחלת הקרוהן, גם הקוליטיס הכיבית הינה מחלה אוטואימונית כרונית. אם זאת, היא אינה מתפתחת לאורך כל מערכת העיכול, אלא מתחילה באזור פי הטבעת וממשיכה לכיוון המעי הגס. ראוי לציין כי רצף ההתפתחות של המחלה שונה מאדם לאדם.

קרוהן וקוליטיס – שכיחות גבוהה יותר אצל גברים ממוצא אירופאי

קרוהן וקוליטיס הינן מחלות מעיים דלקתיות הנמצאות בשכיחות גבוהה בתרבות המערבית. ניתן למצוא שכיחות גבוהה יותר של מחלה זו בערים הגדולות, ככל הנראה עקב צריכה גבוהה של מזון מתועש אשר מערער את מאזן החיידקים הטובים בגוף.

גם לסטרס אשר נובע מסגנון החיים האורבני ומשעות העבודה הארוכות, יש השפעה על התפרצות המחלה. סטטיסטית ניתן לראות כי גברים סובלים ממחלות אלו בשכיחות גבוהה יותר מנשים, עם שכיחות גבוהה יותר אצל גברים יהודים ממוצא אשכנזי. הגילאים אשר לרוב המחלות מתפרצות – בשליש הראשון של החיים בגילאים 15-30, ובשליש השלישי בגילאים 60-80. בנוסף, ניתן לראות כי עישון מגביר את הסיכון להתפתחות המחלה.

כיצד מחלות אלו פוגעות בחיי היום יום

מכיוון שהמחלות נובעות מכשל תפקודי במערכת העיכול, ניתן לראות שגם הסימפטומים שלהם הינם קשורים באופן ישיר לתפקוד לקוי של מערכת העיכול והקיבה. ניתן לשמוע תלונות רבות הנוגעות ליציאות לא סדירות הבאות לידי ביטוי בכאבי בטן רבים, בשלשולים, בדם בצואה, בחוסר בתיאבון ולכן בהפחתה משמעותית במשקל. בלא מעט מקרים ניתן לשמוע תלונות על עייפות קשה, הנובעת מסיבות אלו ממש.

כיצד תזונה נכונה ותרגול יוגה יכול להשפיע

תרגול יוגה

על אף שמחלות אלו מוגדרות ככרוניות, יש לזכור שהמטרה שלנו היא לצמצמם את התדירות ואת העוצמה שבה הן מתפרצות. לשם כך,  אנו משתמשים בשני כלים משלימים- יוגה ותזונה. היוגה רואה במחלות אלו תוצאה של תהליך מצטבר של חוסר איזון גופני ונפשי. לכן, בתרגול היוגה אנו ננטרל את הסטרס, אשר הינו אחד הטריגרים להתפרצות המחלה, ונביא את הגוף והנפש לידי הרמוניה. אנו נשיג מטרה זו בעזרת תנוחות ספציפיות ונשימה מודרכת אשר תביא אותנו לרגיעה – ובאופן עקיף תחזק את מערכת החיסון של הגוף שלנו. תרגול קבוע של יוגה תורם לחיזוק הפן הגופני גם כן, כאשר המטרה בתרגול נכון של יוגה הוא חיזוק היכולת הוויטלית של הגוף והיפרדות הדרגתית מתחושת העייפות שפוקדת אותנו.

תזונה נכונה

ברפואת המזרח מכירים זה שנים בסגולות האנטי דלקתיות של שורשי הכורכום והג'ינג'ר. מומלץ לנסות מזונות אלו ולבדוק כיצד הם משפיעים על גופכם. בנוסף, יש להרבות בצריכה של פירות וירקות טריים, תוך שימת דגש על צריכת דובדבנים ואגוזים (לאחר השרייה).

מומלץ כמובן להפחית במזונות שומניים או כאלו שמכילים סוכר רב,  פחמימות ריקות אלו אינן תורמות דבר – ואף מעלות את הסיכון להתפרצות חוזרת של המחלה.

ניתן לראות כי למרות שקרוהן וקוליטיס כיבית הינן מחלות כרוניות, תרגול יוגה ושינוי תזונתי הם המפתחות  להפחתת התדירות שבה מחלות אלו תוקפות אותנו


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני