ויניאסה יוגה – מדיטציה בתנועה

המילה ויניאסה משמעותה בסנכרון של תנועה ונשימה. אם כך, ויניאסה יוגה הינו אימון אשר מתמקד בתרגילים דינאמיים יחסית המלווים בהכנסת והוצאת אוויר מכוונת. אימון זה חופשי משייכות לאסקולת יוגה כזו או אחרת, יחד עם זאת ניתן לומר כי אימון זה משלב בין אלמנטים ודגשים שונים משיטות אשטנגה ואיינגר. בשורה התחתונה, ויניאסה יוגה שומרת על עדינות ורכות מצד אחד, ועבודה על דיוק, גמישות וחוזק מצד שני. זאת בעוד קצב התרגול מותאם לקצב הנשימה, כך שכל תנועה שלכם נשארת זורמת ובהרמוניה מושלמת של הגוף והנפש.

אין ספק כי ויניאסה יוגה שונה מטכניקות אחרות, אך ניתן לומר כי היא גם לא רחוקה במיוחד מהמדיטציה. רק שבמקרה זה, אנו נעסוק לא במדיטציה סטטית שכולנו מכירים, אלא במדיטציה בתנועה. כשכל נשימה שלנו תהיה מתואמת עם התנועה אותה אנו מבצעים. התמקדות בנשימה ובביצוע רצף התנועות תעזור לשחרר את התודעה מכל מיני מחשבות מזמזמות שלא נותנות לנו מנוח.

אחד הדברים הכי מיוחדים בשיטה זו, היא העובדה כי קיימות אינסוף אפשרויות בתרגול. כך שאופי המורה והתנוחות המועדפות עליו יהיו אלו שיכתיבו את אופי האימון. זכרו כי למרות התנועות השונות שאתם יכולים למצוא באימונים של מורים שונים, הבסיס נשאר אותו הבסיס, תרגול של ויניאסה יוגה יהיה זורם ודינאמי, יכלול רוך ודיוק וישולב עם קצב הנשימה שלכם.

אימון בקצב הפרטי שלנו

כאמור, בויניאסה קיים דגש על יצירת הרמוניה שבין הנשימה לתנועה. למעשה נקודה זו מאפשרת לנו לבצע את האימון על פי הקצב שלנו. אולי יותר נכון יהיה להגיד, כי האימון יתבצע על פי קצב הנשימה שלנו. כך שאנו שולטים על המהירות של ההתקדמות ועל התנוחות בהן נציב את גופנו. זוהי ההזדמנות המושלמת להתחבר לא ה"עצמי" וללמוד איך אנו יכולים לחזק את הגוף והנפש גם יחד.

הסטודיו של פראנה יוגה מזמינן אתכם להגיע לנסות ולהתנסות בתרגול יוגה לפי בחירתכם. נשמח לארח אתכם ולהציג בפניכם את העולם הנפלא והקסום של היוגה.


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני