הפתעה משמעותית בשיעור של אדי/ רותם מורדוך

מי שמתרגלת לעיתים עם אדי טויונגה, מכירה את המנהג המקסים שלו לחשוף אותנו לפילוסופיות מעניינות ועובדות מסקרנות.

בכל פעם בראשית השיעור יש רגע של סיפור שתמיד מעלה על פני חיוך מהיר, מחבר אותך לרצפת העץ, לשיעור, למי שסביבך, לרגע, קצת יותר, ולאורך כל השיעור, אדי יחבר את אותה האנקדוטה לתרגול הפיזי. זה מקסים.

לפני כמה שיעורים, הסיפור של אדי הפתיע אותי במיוחד, אדי סיפר על מושג שפגשתי לא מזמן בחיי האישיים, וזה יצר בי התרגשות גדולה. אדי הפגיש אותנו עם המושג "אהימסה", מילה בשפה ההינדית שמשמעותה היא אי אלימות כלפי כל היצורים החיים. מעבר לאי אלימות, העיקרון מתווה להתנהגות ראויה וחומלת. מילה חזקה נכון?

מי שמכיר/ה אותי, יודעת שאני פעילה חברתית/סביבתית בערך מהגיל בו למדתי לעלות על אוטובוס לבד. לפני חודשים מספר, ערכתי יחד עם צוות נשים מדהימות, כמו בכל שנה בשלוש השנים האחרונות, מייצג בכיכר רבין שעיקרו הוא העלאת מודעות לזכויות בעלי חיים ובפרט טבעונות. אחת מחברות הצוות שלנו כתבה נאום מיוחד ובו סיפרה על המילה "אהימסה"- אי אלימות כלפי כל היצורים החיים. כבר שם, הרגשתי חיבור כל כך ריאלי בין עולם האקטיביזם שלי, שתמציתו זכויות ושלומות (Wellness) לחברה ולסביבה, לבין עולם היוגה שלי, שתמציתו שלומות עבורי.

כשאדי סיפר על המושג "אהימסה" בשיעור שלו, עברה בי צמרמורת והתרגשות יחד. זה היה גשר שנוצר בין שני המוקדים הגדולים בחיי, העשייה החברתית והיוגה. עברה בי איזושהי הבנה שהכל מתחיל בנו. כאשר מדברים על כל היצורים החיים, זה מתייחס גם לעצמינו. ויש מקום גדול בחיינו שאותו אנו צריכים להקדיש לעצמנו; ללשבת, לנשום, להירגע, לשחרר, לנוע בקצב הנשימה, לשים את עצמנו בראש סדר העדיפויות ולדאוג לבריאות הפיזית, הנפשית והמנטלית שלנו. כאשר זה קיים, כאשר עשינו זאת, אנו יציבים הרבה יותר. ובדיוק כמו באסאנות, כאשר הבסיס חזק, ממנו אפשר לנוע רחוק הלאה, אפשר לדאוג לשאר היצורים החיים סביבנו, לאדם, לחי ולצומח. ואני חושבת שזו חלק ממהות היוגה. החמלה כלפי עצמנו וכלפי הסביבה. הסובלנות, ההקשבה והקבלה. המורות והמורים שלנו מדברים על זה לא מעט בשיעורים, ותמיד נתפס באזני כמה היוגה מדברת על עקרונות אלו, הם בלתי נפרדים ממהותה.

אותי, זה מרגש.

Ahimsa

כתבה: רותם מורדוך מצוות פראנה תל אביב


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני