הזכות לבחור…/ רותם מורדוך

היום, יום הבחירות, הוא יום חג לדמוקרטיה. כך אומרים…

היום בו ניתן לכל אחד ואחת מאתנו לממש את הזכות שלנו לבחור. אולי זה קצת עירוני שלפני שבוע ציינו את יום האישה, מועד  שנע בחלקו סביב העובדה שרק לא מזמן התאפשר לנו, הנשים, להצביע. היום, יש לנו, לכולנו, את החופש לעשות בחירה, להשפיע על תוצאה.

אני כבר זמן מה תוהה על קנקנה של שאלה, "האם אנו באמת חופשיים?", אבל כבר אמרתי כאן בעבר, שזה כבר נושא לפוסט אחר, ועוד אגיע אליו אני בטוחה, אך אם נשים קונספירציות כלכליות ופוליטיות בצד לרגע, נבין כי היום יש לנו חופש לבחור, וזאת- בדיוק כמו בכל יום!

כל יום ויום אנו עושות ועושים בחירות. כל שעה וכל רגע אנו בוחרות.
אנחנו עושות סדרי עדיפויות. מדרגות. מה חשוב לי יותר, מה בא לי יותר, היכן אני רוצה להיות ועוד… ועם זאת, כולנו מתמודדות עם לחצי החיים, עם האתגרים שהחיים מציבים לנו, עם המחויבויות שיש לנו, וכולנו מנסות למצוא את דרך המלכה ולהתמודד עם הכול.

לעיתים קרובות מדי, אנו מרגישות כי אין לנו שליטה כבר. כי אין לנו זמן, אין לנו כסף, אין לנו כוח!!! רק תנו לשים את הראש על הכרית בסוף היום, או רק לצאת לבירה ולצחוק עם החברים.  אבל, הרי בסופו של כל דבר, אנו מקבלות החלטה. אנחנו עושות בחירה. לא תמיד קל לעשות אותה, אנחנו רבות נבחר בדרך הקלה יותר, אך אין זה אומר שלא עשינו את הבחירה הזאת בעצמנו. ימינה או שמאלה, בירה או יוגה. אנחנו דירגנו, מה יותר חשוב לנו…

לעשות בחירה זה דבר לא פשוט, ואנחנו ננסה לעיתים רבות להימנע מלעשותה. יש בה הרבה אחריות, שיקול דעת שצריך להפעיל, גלגלים במוח שצריך לסובב, אנחנו חרדות לתוצאות ולהשלכות, זה לא פשוט. אבל אין מנוס. צריך לדרג, צריך לעשות סדרי עדיפויות, ויפה שעה אחת קודם. לפני השעה שאני ממש עייפה, לפני שהחברה עושה לי מצפון שלא ראיתי אותה כבר שבועיים, לפני שמזג אויר יהיה מושלם ללכת לים!! כי אז לא משנה מה, כלום כבר לא יעזור…

החיים שלי באופן אישי, רצופים בחירות בזמן האחרון. זה מתקיף אותי מכל כיוון אפשרי, בצירוף מקרים מאוד מוזר! אבל הבנתי, שיש לי מזל. יש לי מזל שיש לי את הזכות לבחור. יש לי שליטה על החיים שלי. יש לי את האפשרות להחליט שמי שעומד בראש סדר העדיפויות, הוא אני. הנפש שלי, הגוף שלי, ואני אעשה לא מעט כדי לכבד את המעמד הזה. אולי זה ידרוש מאמץ, אולי זה ידרוש ויתורים, אבל אחרי שהצבתי דבר מה בראש סדר העדיפויות, אני מחויבת לשאת באחריות הזאת. היוגה שלי היא ממש שם, בגוף ובנפש, ואני בוחרת בה להיות התרפיה שלי, המפלט שלי, האיזון שלי. כנראה שאני אבחר בה גם מחר.

אני מאחלת לכולכם/ן להמשיך ליהנות מהזכות שלכ/ן לבחור, ואני מאחלת לכולנו, לדעת לשאת בתוצאות הבחירה שלנו. אני מאחלת לכולנו גם שהבחירות שלנו יביאו למחר טוב יותר, לנו, לבריאות שלנו, לסביבה שלנו ולמדינה שלנו.

****************************

כתבה: רותם מורדוך מסניף פראנה תל אביב


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני