מה הקשר בין תרגול יוגה לבין פוריות?

שימוש בטכניקת יוגה ככלי משלים לטיפול בבעיות פוריות הפכה בשנים האחרונות לכלי ההולך וצובר פופולריות בקרב זוגות המתקשים להיכנס להריון. בפרט, בקרב זוגות הסובלים מבעיות פוריות שהסיבה להן אינה ברורה, וכן בקרב זוגות אחרים העוברים טיפולים. ככלל, רבים תומכים בביצועה, במיוחד בדרך של שילובה יחד עם טיפולי פוריות סטנדרטיים. עם זאת, מומלץ להיוועץ ברופא המטפל טרם בחירה ושילוב יוגה בתמיכה בטיפולי פוריות.

השימוש במונח ”יוגה לפריון“ (או יוגה להגברת פוריות ) אינו מתייחס לכל הזרמים ביוגה, אין הכוונה לזרמים כמו האשטנגה והביקראם, אלא לזרמים האטיים והקשובים יותר לגוף.

היתרונות שהיוגה מציעה למתמודדים עם קושי להכנס להריון:

  1. איזון הורמונלי – יוגה לפריון מיועדת להשיג איזון הורמונלי באמצעות שיפור התפקוד האנדוקריני ליצור איזון הורמונלי ובכך להגדיל את סיכויי הפוריות.
  2. הפחתת לחצים – ללחץ נפשי עלולות להיות השלכות שליליות על תפקוד הגוף וכמובן על מערכת הרבייה, וידוע, כי לטיפולי פוריות נלווים קשיים ולחץ נפשי רבים, העלולים להוות גורם מעכב בהשגת הריון. היוגה מסייעת בהתמודדות עם לחצים וקשיים נפשיים ופיזיים רבים המלווים זוגות העוברים טיפולי פוריות, וכך אמורה להשפיע באופן עקיף על מצב הבריאות הכללי המושפע מלחצים, תוך שיפור תפקודה של מערכת הרבייה.
  3. הגברת זרם הדם לאיברי הרבייה – יוגה לפריון פועלת להגברת זרימת הדם לאיברי רבייה ולחיזוקם

[ למידע נוסף על  יוגה לנשים והריון ]


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני