בשבחי תרגול הבוקר מאת ליאת הרט

 

מי שכבר רגילים לתרגל בשעות הבוקר מכירים ויודעים – לתרגול הבוקר איכות אחרת מזו של תרגול בערב, ויש לו יתרונות רבים. אבל בואו נחשוב על זה בצורה מסודרת: למה כדאי לתרגל בבוקר? למה מומלץ לנסות ליצור שגרת תרגול בבוקר, או להוסיף תרגול בבוקר, על אף שלפעמים קשה לקום, התחושה היא שהגוף נוקשה יותר, ונראה שכל הדברים שאנחנו צריכים לעשות היום פשוט לא יכולים לחכות?

אם נבחן את ההיבט הפיזי נגלה שלתרגול בבוקר תועלות רבות. בלילה נוצר בגוף סטאזיס, כלומר פחות זרימת נוזלים ולכן פחות הזנה של כל הרקמות. התנועה בבוקר מגבירה את הפרשת הנוזל הסינוביאלי במפרקים ובכך מקלה על תנועתם. לתרגול השפעה מיטיבה גם על רקמת החיבור (ה-Fascia), שהיא רקמה שמזינה את כל הרקמות שמסביבה, ומתיחתה ושחרורה עוזרים לתפקוד התקין שלה. בנוסף, הנעת הגוף בתרגול היוגה בבוקר משפיעה על שתי מערכות חשובות: היא מסייעת למערכת החיסון ומייעלת גם את עבודת מערכת העיכול, שחוזרת לפעולה ביום החדש. יתרון חשוב שלישי הוא בהכנת הגוף לקראת המנחים הדומיננטיים בשעות היום, שהם בדרך כלל סטאטיים ולא תמיד מיטיבים עם הגוף (רכינה ממושכת מול מחשב, מישהי?): פתיחת בית החזה, הרגעת הכתפיים מטה, כפיפות לאחור – כולן יכולות להפחית מן העומסים שעלולים להיווצר בהמשך. 

ובהיבט המנטלי? גם כאן התועלות אדירות. תרגול בבוקר מאפשר לדחות בעוד רגע (או אפילו בעוד שעה:-)) את הלחץ שיוצר ריבוי המשימות שמחכה לנו במהלך היום. הוא מרגיל אותנו לצאת אל העולם כשאנחנו רגועים יותר, ומסוגלים לתעדף ולפעול מתוך שקט ולא מתוך לחץ. יתכן  גם שנגלה שאחרי שייצבנו את הנשימה ואת תשומת הלב באימון, גדלה גם היכולת שלנו להתרכז בהמשך היום, ואנו הופכים פרודוקטיביים יותר. וחשוב לא פחות, אנחנו יוצרים הזדמנות לעצב את היום שלנו. הכוונה והאיכות שניצור במודע בעת תרגול היוגה – השתרשות, ריכוז, הכרת טובה, או כל כוונה אחרת שדרושה לנו – תלווה אותנו לאורך היום כולו.  

ואם כל זה לא מספיק, אז ברכות לשמש נחמד לעשות כשיש שמש בחוץ 🙂

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני