איך להתחיל לעבוד עם מולה באנדה ?

מולה = שורש

באנדה = נעילה

נעילת השורש. השורש של הטורסו, ריצפת האגן. רובנו מפעילים את הנעילה הזאת  כמה פעמים ביום , למשל בזמן עיטוש (אפצ'י). אם שרירי ריצפת האגן לא יתכווצו בזמן אפצ'י כל האיברים הפנימיים החשובים לנו יכולים לפרוץ החוצה עקב לחץ תוך ביטני גדול מידי.

בתרגול יוגה ישנם מורים שבוחרים לא לדבר על המולה באנדה וישנם מורים שמדגישים אותה בלי סוף. הדעות חלוקות. הפעולה של איסוף שרירי ריצפת האגן אמורה להיות אינסטינקטיבית. כאשר היא מלאכותית לפחות בשנים הראשונות של התרגול הפעולה גסה מידי וגורמת לכיווץ במקום איסוף, מה גם שפעולה מלאכותית יכולה לגרום גם לכיווץ באיברי הבטן. לא רצוי.

אז בכל זאת איך כן להתחיל לעבוד איתה?

כל הגוף צריך להתגייס על מנת שהיא תעבוד. חשוב מאד לא להעביד אותה אלא לגרום לה לעבוד.

לכן מולה באנדה מתחילה במגע של כפות הרגליים באדמה. מולה זה שורש. עלינו להשריש את הכפות רגליים באדמה ולחדד את החיבור שלנו לאדמה פיזית!!!!! לא איזה רעיון רוחני. כאן היוגה הופכת מרוחניות לפרקטיקה. אם זה בתנוחות ישיבה עלינו להשריש את המגע של הירך ועצמות הישיבה באדמה על מנת לצמוח. מולה באנדה כבר תופיע.

אז שוב איך להתחיל לעבוד עם מולה באנדה? כל מה שנוגע בריצפה מישתרש וכל מה שלא נוגע מתרחק מהרצפה.

עוד דרך למצוא מולה באנדה אבל זו דרך שמתאימה יותר לישיבה במדיטציה או בתרגילי נשימה ולאלה שיש להם כבר בסיס כלשהוא בתנוחות היוגה. המולה באנדה מופיעה בסוף הנשיפה.

אני מזמין אתכם תמיד לבוא כמה דקות לפני או אחרי השיעור ולשאול עוד שאלות שיעזרו לכם להבהיר ולחדד את ההבנה של התרגול.

נמסטה.

__________________

כתב: יונתן קדם







    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני