8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

נושא התרגול השבועי בפראנה

בכל  שבוע אני בפראנה חוקרים נושא אחר, מנחי עמוד השדרה, ועד תנועה ושימוש בבנדות (נעילות פנמיות) רצף זה חוזר בכל 5 שבועות, בכדי להעמיק את ידע התרגול ולמקד את התודעה.


דגש השבוע

[dropcap2]1.[/dropcap2]  כפיפות לפנים/קדימה

התנוחה מבחינה פיזית

פלג הגוף הקדמי מתכופף קדימה כשהראש מנסה להגיע אל כפות הרגליים.

ארגון, סידור ועיסוי האיברים הפנימיים בחלל הבטן. חיזוק הלב על ידי שינוי מיקומו ביחס לכוח הכובד. הארכת החלק האחורי של הרגליים. הגדלת טווח התנועה של האגן. רענון מערכת העצבים.

התנוחה מבחינה מנטאלית

התקרבות אל האני הפנימי, התכנסות פנימה – התבוננות אל העתיד (קדימה) ושחרור העבר (גב) בזמן הפעולה. שחרור ממתח ומלחצים.

[hr]

תנוחות עיקריות

פאדאנגושטאסאן

Padangusthasana

רגל, angustha – בוהן גדולה

[hr]

פשימוטאנאסאן

paschimottanasana

paschima – מערב (הכוונה לגב)

uttana – מתיחה חזקה

מתייחס לכיפוף קדימה שבו החלק האחורי של הגוף נמתח

[hr]

ג'אנו שירשאסאן

janu shirsha-asana

janu – ברך

shirsha – ראש

[hr]

kurma-asana – kurma – צב

[hr]

Balasana – תנוחת העובר

[hr]

[hr top]

[dropcap2]2.[/dropcap2]

כפיפות לאחור

דגש השבוע – כפיפות לאחור

התנוחה מבחינה פיזית

עמוד השדרה מתכופף לאחור, תוך כדי פתיחת עצמות הבריח, תנועה של השכמות פנימה לכיוון הלב, והארכת הגב התחתון והצוואר.

התנוחה מחזקת ומעוררת את מערכת העצבים ומחזקת ומגמישה את עמוד השדרה.

התנוחה מבחינה מנטאלית

פתיחת הלב ומקלעת השמש, שחרור רגשות (דברים חבויים צפים ומעוררים רגשות), הקלת מועקות ודיכאון. הגמשת עמוד השדרה גורמת ל"הגמשת" החשיבה.

תנוחות עיקריות

Shalabhasana – Shalabh- חגב או ארבה

Hrdhva-Dhanurasana – urdhva – מורם – קשת

Ushtrasana – Ushtra – גמל

Matsyasana – Matsy – דג

[dropcap2]3.[/dropcap2]

תנוחות מפוטלות

תנוחת השבוע – פיתולים

בתנוחות הפיתול אנו גורמים ל"סחיטה" של האיברים הפנימיים, מה שגורם לרעלים להשתחרר מהגוף ועוזר לאיברים לחזור למקומם,. הפיתול מאמץ ריאה אחת ומעצים את גודלה של הריאה השנייה, ובכך משפר את תפקוד הריאות. חופש התנועה של חוליות עמוד השדרה גדל, והשרירים התומכים מתחזקים.

התנוחה מבחינה מנטאלית

פיתולים מרגיעים וגורמים לתחושת התעלות, וכן גורמים לשליחת האנרגיה אל הקוטביות (ראש, אגן/רגליים)

תנוחות עיקריות

משולש בפיתול parivritta trikonasasa

parivritta = פיתול

marichi-asana III – mariachi היה חכם בנו של ברהאמה הבורא,

פירוש שמו – קרן אור

pasha-asana – pasha – לולאה או קשר.

ardha matsyendra-asana I+II – ardha – חצי, matsyendra היה יוגי גדול.

התנוחה מבחינה פיזית

[dropcap2]4.[/dropcap2]

תנוחות הפוכות

תנוחת השבוע – הפוכות

התנוחה מבחינה פיזית

בתנוחות הפוכות אנו הופכים את קוטביות הגוף הטבעית, כאשר הראש נמצא מטה מתחת לאגן, והרגליים למעלה. הפיכת הגוף מקלה על השרירים המחזיקים את האיברים הפנימיים, ממריצה את התחדשות הדם אל הרגליים, מחזקת את הלב (שמתאמץ להזרים דם מעלה), ועוזרת בשטיפה וניקוי של הבלוטות ההורמונאליות. תנוחות הפוכות מגבירות את הזרמת הדם אל הראש וניקויו, ומרעננות את הגוף.

התנוחה מבחינה מנטאלית בתנוחות ההפוכות אנו מאתגרים את יכולות הגוף אשר מקנה בטחון עצמי, עוזרת לשינוי ורענון התפיסה וגורמת ל"הגמשת" החשיבה.

תנוחות עיקריות

halasana hala = מחרשה

salamba sirsa-asana salamba — עם תמיכה, sirsa – ראש.

salamba sarvanga-asana salamba – – עם תמיכה, sarva- כל, anga- חלקים, איברים.

karna-pida-asana – karna – אוזן, pida – לחץ.

adho mukha vriksha-asana – adho – למטה, mukha – פנים, vriksha – עץ.

[dropcap2]5.[/dropcap2]

ויניאסה / בנדות

תנוחת השבוע – באנדות, זרימה, תנוחות ידיים 

מתחילים

לימוד ויישום הבאנדות בתרגול

Bandha – מחסום, מעצור.

Mula bandha – בסיס. שרירי רצפת האגן נמשכים כלפי מעלה

Uddiyana bandha – מעוף, טִיסָה. מעלה. משיכת שרירי הבטן תחתונה פנימה גורמת לאנרגיה להתרומם מעלה

Jalandhara bandha – Jala – רשת, ארִיג. הורדת הסנטר אל בית החזה, סגירת האנרגיה העליונה.

יישום וביסוס הבאנדות בתרגול מקנה תרגול אנרגטי, השומר את האנרגיה בתוך הגוף… באנדות הן חלק רציף של עבודת רגליים וכפות ידיים.

ממשיכים

תרגול ויניאסה זרימה בתרגול (Vinyasa) תוך כדי תשומת לב אל זמן הנשימה ואל התנועה בזמן הנשימה, ביחד עם שמירה על הבאנדות ברצף התרגול.

תשומת לב אל האלמנטים הנ"ל תביא לתרגול נִמְרָץ ואנרגטי המלווה בערנות ובמודָעות אל הרגע הזה.

מתקדמים

תנוחות ידיים

נתרגל תנוחות ידיים שונות (kukkutasana urdhva- טווס מורם, astavakrasana, bhujapidasana, vasisthasana, mayurasana). תנוחות אלו נעשות במודעות אל הנשימה והבאנדות כיחידה אחת.

astavakrasana

 

 

 

 

 

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני