8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

מי סובל מכאבי גב? מי לא…?

העולם מתחלק לשניים – אלו הסובלים מכאבי גב תחתון, ואלו הסובלים מכאבי גב עליון (צוואר).

דמיינו בניין שהיסודות שלו עקומים. שעמוד אחד נמוך או גבוה מחברו, שהזוית בין שני קירות אינה מדויקת. דמיינו את הבניין נבנה קומה ועליה עוד קומה, וברור שעוד לפני שהגג יונח כבר תברחו רחוק מהבניין כי, הנה עוד רגע הוא יקרוס.

כך גם גופנו, רוצה וצריך בסיס מדויק לעמוד עליו, כדי ששאר הגוף, עד לגג הפיזי שלנו, כתר הראש, יהיה יציב, נינוח ובטוח עבורנו לגור בו.

עמידה, ישיבה שכיבה. אלו המנחים בהם הגוף שלנו נמצא במשך היממה. שאר התנועות כמו הליכה כפיפה קדימה, אחרוה והצידה הם אלמנטים של שלושת המנחים העיקריים.

אחלוק איתכם מספר טיפים החשובים ליציבה נכונה שאיתם תוכלו להשתמש במשך היום:

עמדו כך שמשקל הגוף נחלק שווה בין שתי כפות הרגליים. לאנשים הסובלים מכאבי גב תחתון, מומלץ לעמוד בפיסוק ברוחב האגן, כשהעקבים פונים החוצה והבהונות מעט פנימה. מנח זה מאפשר לגב התחתון רוחב שמונע כיווץ של האזור הכואב.

בישיבה, הקפידו שכפות הרגליים נוגעות ברצפה ונוצרת זווית של 90 מעלות בין השוק והירך. ועוד, שימו לב שהישבן ממוקם בבסיס הכסא ושהגב התחתון צמוד למשענת הכסא.

בנהיגה או בעבודה על מחשב, קרבו את עצמכם אל השולחן או ההגה, כך שאתם יכולים לגלגל את הכתפיים אחורה והמרפקים מכופפים. כשאנחנו רחוקים מההגה או משולחן העבודה הכתפיים מתגלגלות קדימה, הראש מתקרב קדימה ונוצר עומס על החוליות העליונות של הגב והצוואר. אז גלגלו כתפיים אחורה, רחוק מהאוזניים, קחו את הראש אחורה ושימו לב שבדיוק ברגע שעשיתם זאת, שאיפה גדולה וטובה נפלטה מבית החזה שלכם. כשבית החזה פתוח, הריאות מתמלאות חמצן וכן, פשוט קל יותר לנשום.

בשכיבה על הגב, הניחו שמיכה מגולגלת או כרית מתחת לירכיים (לא מתחת לישבן או לברכיים), ואפשרו לגב התחתון להיות פרוס כולו על הרצפה או מזרן המיטה. בשכיבה על הצד, כשהרגליים מכופפות, הניחו כרית בין הרגליים, כך שהשוקיים וכפות הרגליים מקבילות לרצפה. הגב התחתון שלכם יודה לכם.

זכרו, לתרגל יוגה זה לא רק להגיע לשיעור, אלא להשתמש במה שלמדתם בשיעור גם כשאתם עומדים בתור בסופרמרקט, נוהגים, עובדים על מחשב או ישנים.

אתם מוזמנים להגיע לשיעור לכל הרמות שמתקיים בימי חמישי בשעה 18:45 כדי להעמיק יותר את הבנתכם את גופכם.

נמסטה,

מיכל-נינה אלראי

מורה ליוגה בשיטת איינגר

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני