8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

"כשמורה אומר "להשתרש" מה הכוונה?/ קרן סגל

קרן סגל לרוחב

 

"כשמורה אומר "להשתרש" למה הוא/היא מתכוונים ומדוע זה כ"כ חשוב ליישם זאת במהלך התרגול?"

 

ההבנה של השתרשות היא אחת החשובות אם לא החשובה ביותר.

ניקח עץ לדוגמא.כולנו יודעים שככל שהשורשים של העץ יותר חזקים ונטועים עמוק באדמה,כך גם העץ יצמח להיות יותר

גבוה,חזק ויציב.משמע,ישנה תגובה לשקיעה אל תוך האדמה והיא הצמיחה כלפי מעלה.לעץ יש קשר הדוק עם האדמה במקביל לקשר הדוק עם השמיים.

זהו בדיוק הקשר שאנחנו רוצים לחפש במהלך התרגול.

מה שמונח על הרצפה(כפות רגליים,ידיים,אגן)מבקש להיות כבד ולהשתרש אל תוך האדמה בכדי שמה שלא נוגע באדמה יוכל להתארך ברכות(לפעמים יותר קל להבין זאת כ"דחיפה" או "לחיצה" של האיבר לכיוון המזרן).

חשוב לציין שההשתרשות לא נעשית עם כל הגוף אלא רק עם מה שמונח על האדמה כשכל השאר רק מבקש להגיב להשתרשות.

לדוגמא בתנוחת ההר –  כפות הרגליים מבקשות להשתרש כלפי מטה כדי שכל מה שמעליהן יוכל להתארך כלפי מעלה.

"למה זה כ"כ חשוב? הרי אפשר להתייצב בתנוחה גם לא מתוך השתרשות."

זה נכון. אפשר. השאלה היא מה המחיר. אם אנחנו לא עובדים מתוך השתרשות אנחנו פשוט קורסים אל תוך המפרקים ומפעילים עליהם המון עומס מיותר.הרי בתרגול אנחנו מחפשים התארכות וכדי שמשהו יוכל להתארך הוא חייב שני קצוות. משום שאנחנו כל הזמן במגע עם הרצפה  היא תמיד תהיה קצה אחד אשר שולח אותנו אל הקצה השני.רק ככה תיווצר התארכות.

ההשתרשות גם לא תמיד צריכה לשלוח אותנו למעלה אלא יכולה לקרות גם בין קדימה לאחורה,ימין לשמאל ואלכסונים.בכלב מביט למטה למשל כפות הידיים מבקשות להשתרש קדימה בנוסף ללמטה כדי שהאגן יוכל לנוע אחורה ולמעלה וכן הלאה.העניין הוא תמיד להתחיל ממנה ולתת לה להצביע על כיוון התנועה.

בנוסף,ההשתרשות מפעילה את השרירים אשר תומכים במפרקים וכך שומרת ומגנה עליהם מפני עומס. היא יוצרת "פריפריות חזקות" (רגליים וידיים)וכך משחררת את העומס מהמרכז(הגב)שתמיד מחפש להיות שקט ונינוח.

תרגיל מעולה להמחשה:

שבו בוואג'ראסאנה(שוקיים וגב כף הרגל נוגעים באדמה והישבן מונח על העקבים).

נסו לעלות למעלה מבלי לחשוב על השתרשות.זה לא יהיה מורגש או קשה מידי כי ללא השתרשרות התנועה נעשית ממפרק הברך ומהגב ויוצרת עומס באיזורים אלו.

עכשיו נסו להתרומם מתוך דחיפה של השוק וגב כף הרגל אל תוך הרצפה.המחשבה למטה כדי לעלות למעלה. אתם תרגישו את הירך הקידמית עובדת יחסית חזק.השתרשתם,אז הירך עבדה ו"לקחה" את העומס מהברך ומהגב.

מקווה שלמדתם דבר או שניים ואם בא לכם לשמוע קצת יותר אתם מוזמנים לקום מוקדם

ביום שלישי ולבוא לשיעור שלי ב8:15 בפראנה גבעתיים!

בהצלחה!

 

 

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני