8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

יוגה למתחילים

ברוך הבא לפראנה יוגה. אם אתה פה כנראה אתה רוצה להתחיל לתרגל יוגה.

לנסות. לבדוק. מישהו המליץ לך.

♥ אז ברוך הבא לפראנה יוגה  ♥

להבדיל מכל דבר אחר שבו מניעים את הגוף. יוגה היא תהליך. ונסביר: אדם שבוחר לרוץ, יוצא לרוץ פעם פעמיים שלוש ורואה אם זה מתאים לו. אדם שבוחר לתרגל יוגה, צריך סבלנות. ישנם הרבה מאד סגנונות תרגול, הרבה מאד מורים. כל אחד מהם מביא איתו משהו אחר, המיוחד רק לו.

אנחנו מאמינים בחיבור למורה. אם היינו יכולים, היינו מוחקים את כל השיטות. ברגע שתמצא את המורה שאיתו תרגיש הכי בטוח, תוכל לסמוך עליו ותרגיש אליו או אליה  חיבור, אז תתחיל בעצם בתהליך התרגול. אנשים מגיעים לתרגל יוגה מכל מיני סיבות: יושבים הרבה מול מחשב, עייפות, לחץ, רוצים להאריך את השרירים, גמישות, הורדה במשקל, בעיות פיזיות ועוד.

תרגול יוגה דורש אומץ. הוא לא תמיד נעים ונחמד. לעיתים יתפסו לך השרירים, לעיתים תרגיש עייף, משועמם, תרצה כל כך שהשיעור כבר יגמר ולעיתים תרגיש נפלא בצורה שלא ניתנת לתיאור במס' מילים. על כן ההחלטה לתרגל מתאימה לאמיצים ולאנשים שרוצים להטיב עם עצמם בצורה כנה.

פראנה יוגה קיימת מ-2003. זהו הסטודיו הראשון ליוגה שנפתח בתל אביב.

ב-2007 הצטרף הסניף הנפלא שלנו בגבעתיים.

בכל אחד מן הסניפים ישנם מעל ל-40 שיעורים ו-20 מורים.

אדם צריך זמן ומקום לתרגל. תבחר את הימים בהם אתה יכול לבוא. תבחר את השעות ופשוט תתחיל.

הצוות שלנו מורכב מענת, קרן אור, ליה, עינב, לין עודד ומורן . כולנו מתרגלים יוגה, חלקנו בהתחלה וחלקנו כבר שנים. התפקיד שלנו הוא לדאוג לכך שאתה תמצא את המורה המתאים לך. אנחנו פה לכל בקשה ושאלה ואין זו אקסיומה או מילים יפות  שאנחנו כותבים למתרגלים חדשים. זו העבודה שלנו.

תוכל לפנות אלינו בכל שאלה, בעיה. להקפיא מנוי במידה ואתה טס לחול. לשאול לגבי סדנא מעניינת או אפילו להציע רעיון לשדרוג וייעול.

רשת פראנה יוגה אמנם קיימת המון שנים ועל כן מהווה את הרשת המקצועית ביותר והמנוסה ביותר בעולם היוגה,  אך מה שהופך אותנו למי שאנחנו הוא האהבה ליוגה והרצון שאחרים גם יחוו את מה שאנו חווים.

אז מה זה יוגה?

היוגה היא התרגול לאיחוד הנשמה והתודעה יחד, הדרך להתכנס ולהתרכז בתחושות הפנימיות תוך הימנעות מגירויים חיצוניים. השגרה היומיומית רווית לחצים ומצריכה רגע עם עצמך, לחקור דרך נשימות, יציבה ואיזון גופני את החיבור של הגוף והנפש. השילוב של תרגול יוגה באורח החיים הוא מקום המפלט שלכם וההזדמנות ללמוד איך להרגיע את הגוף והתודעה. אם תרגול היוגה מסקרן אתכם, נסו בעצמכם, ותיווכחו לדעת מהי היוגה, השפעותיה על הגוף והשיטה האהובה עליכם.
היוגה היא מסורת הודית עתיקה ומשמעות המילה היא "חיבור", "איחוד". על מנת להבין איזה סוג יוגיסט אתם, עליכם להתחיל לתרגל ולחקור בעצמכם. לכן, כדאי לדעת אילו שיטות קיימות ומהם הדגשים של כל שיטה. דרך היוגה הפופולרית במערב היא ההאטה יוגה, שהיא שילוב ההיבט הפיזי עם נשימה. התוצר המתקבל מתרגול יוגה רחב מכפי שנדמה, ובנוסף לחיזוק, גמישות ועיצוב הגוף התרגול מוביל לרגיעה, שיפור המודעות ובהירות המחשבה, הקלה על מחלות וכאבים, חיזוק מערכת החיסונית, נשימה נכונה וחיזוק הביטחון והדימוי העצמי.

תרגילי יוגה העומדים לרשותכם

ישנן שיטות שונות לתרגול היוגה המורכבות מאותן תנוחות, או בשמן ה"מקצועי", האסאנות. השוני בין השיטות בא לידי ביטוי בסדר תרגול האסאנות, שילוב תרגילי שליטה בקצב הנשימה הנקראים פרניאמה, קצב התרגול והדגשים הניתנים במהלכו ברמת הדיוק, הנשימה ועוד. שיטות התרגול בפראנה יוגה הן הפופולריות ביותר בעולם היוגה. האשטנגה יוגה היא אחת השיטות הפופולריות והדינמיות המורכבת מסדרות קבועות של תנוחות ומשלבת מאמץ פיזי מאתגר.
קורס יוגה למתחילים
שיטת האיינגר יוגה מורכבת מסדרות של תנוחות באופן מדויק, תוך שילוב אביזרים שונים. ויניאסה יוגה מתמקדת בשילוב של נשימה ותנועה תוך שמירה על יציבה והרפיה. יוגת השיבננדה גם שמה דגש על נשימות והרפיה תוך חזרה על אסאנות. ויוגת הויג'ננה מתמקדת במדיטציה דרך ישיבה נכונה וריכוז, שילוב אסאנות, תרגול מודעות לנשימה והבנת השפעת השיטה בהשראת הטקסטים ההודיים.

לטעום מכל העולמות

אומרים שללמוד דרך הרגליים היא השיטה הטובה ביותר. לכן כדאי לגשת לשיעורים בשיטות השונות ולגלות מה מתאים ומרגיש נכון. השיטות השונות מציעות תרגולים ברוח שונה ומבטיחות שכל אחד ימצא את שיטת היוגה שלו. על מנת להיות יעילים יותר, למדו את יסודות היוגה השונים לצורך היכרות עם אופן התרגול והשתלבות נוחה בשיעורים השונים. במסע הניסוי וטעייה שלכם, בחנו את ההרגשה שלכם עם השיטה וכן עם המורים השונים. הכניסה לעולם היוגה בחדווה מובנת אך יש לבצע אותה בהדרגה, על מנת למנוע בלבול ושינויים גדולים מידי במצב הגוף והנפש. קחו נשימה וחקרו בסבלנות ובתשומת הלב.

קורס יוגה למתחילים – עשה ואל תעשה

  • היו קשובים לגופכם. הרצון לביצוע התנוחה באופן המושלם, כמו היוגיסט המושבע לידכם או המורה החטוב, הוא חיובי ומבורך. אך לעיתים הנחישות לביצוע מושלם תוביל לכאבים כתוצאה משימוש בכוח יתר. לא אצל כולם קיימת גמישות טבעית גבוהה. היו בטוחים כי פיתוח הגמישות היא מטרה ריאלית בתרגול יוגה, אך בקצב הנכון, תוך פיתוח הדרגתי נטול כאבים מיותרים ותחושת אי נוחות.
  • היו ערניים לסימנים למאמץ יתר בזמן התרגול. במידה ומופיעה הזעה מרובה, קוצר נשימה, דופק מוגבר ותחושת עייפות לאחר השיעור, מאמץ היתר שהושקע יוביל לפספוס מטרת השיעור. מטרת השיעור היא שלא משנה מאיפה הגעתם אליו, מהעבודה, משיעור, מהבית, לאחריו תחושו שעשיתם אתחול מחדש ליום שלכם. תרגול נכון ללא מאמץ יתר יוביל לתחושה של התחדשות האנרגיות בגוף.
  • היו נכונים בכוונות שלכם. באתם ללמוד, לתרגל, להירגע ולהתעצב, למרות שיכולה לפעמים להתפתח תחרותיות בשיעור בין המתרגלים במטרה להשיג תוצאות חיצוניות מסוימות. חשוב להבין כי מדובר בתהליך אישי, כאשר נתוני הפתיחה של כל מתרגל שונים. שמירה על העקרונות המועברים בשיעור ושכלול האסאנות יקרו יחד עם תחושת הנוחות שתתפתח והניסיון שייצבר משיעור לשיעור.
  • רוקנו את הראש בעת ביצוע האסאנות. תרגול התנוחות מרגיע את הגוף ואי שקט פיזי בעת ביצוען יוריד מיעילות התרגול. אי שקט בתנוחה יצביע על אי שקט נפשי, לכן חשוב להרגיע את הראש ולרוקן אותו ממחשבות על מנת להגיע לנוחות פיזית ולתודעה רגועה לשם איחוד הגוף עם הנפש.

 

איך מתחילים?

למידת היסודות תעזור להיכנס לעולם היוגה בצעד קליל יותר, ולכן שיעור יסודות הוא בהחלט הצעד הראשון המומלץ בתחילת הדרך. בשיעור יסודות מתקיימת היכרות בסיסית עם שפת היוגה, ההיגיון והכוונה שמאחוריה. השיעור מספק כלים נכונים לתרגול, תוך למידת האסאנות הבסיסיות ודרך הנשימה הנכונה. יחד עם שיעור יסודות ניתן להתחיל להתנסות בשיעורים השונים, בהם נלמדות השיטות השונות, ברמת "מתחילים" או "כל הרמות".
שיעור יוגה נפתח בהרפיה גופנית ונשימתית למשך כמה דקות, לעיתים תוך קריאת מנטרת ה"אום" על מנת להרגיע את הגוף ולהשקיט את המחשבות. במהלך השיעור מתרגלים סדרות של תרגילים ונשימות ברצפים שונים. התרגול הגופני ממנו בנוי השיעור מוביל גם לשינויים מנטליים על ידי חזרות רבות. בהתאם לשיטה יבוצעו אסאנות שונות מהמשפחות השונות, לרוב באופן איטי.

סירטוני שעורי יוגה למתחילים

 

 עצה טובה

על מנת לתרגל יוגה באופן נכון, הרמוני ומאוזן אפשר להצטייד בכמה טיפים מועילים.

  • למתחילים שביננו, גשו קצת לפני תחילת השיעור למורה שלכם ושוחחו עמו על רמת התרגול שלכם ובעיות רפואיות, במידה ויש. על סמך מידע זה המורה יכול לתת דגשים מועילים שיובילו לתרגול נוח ונכון יותר.
  • מומלץ לא לאכול כשעתיים לפני תרגול היוגה. האטה יוגה היא שיטה שמומלץ לתרגל על בטן ריקה.
  • הגעה בזמן לשיעורים, ואפילו מעט לפני תחילתו, תעזור להיכנס לאווירת השיעור, להתארגן בנוחות ולהתחיל ברוגע.

תרגול יוגה למתחילים

  • אל תעמיסו או תכבידו על הגוף שלכם יותר מידי.
  • בזמן המצאות באסאנה נסו להכיר את האיזון שבין הרפיה ומאמץ. לעיתים העבודה כולה על מציאת האיזון תתמצה בהזזה מיניאטורית של שריר, שינוי התנוחה במספר סנטימטרים, או התמקמות מחדש. שאלות למורה יעזרו למצוא את אותו איזון.
  • לכל אחד קצב התקדמות אישי משלו, ולכן ההשוואה לאחרים מיותרת. חזרה והתמדה הם הכלים שיובילו לתוצאות והישגים.
  • היוגה היא עולם שלם ויש בו מקום לכולם. אך לא כולם דומים ולא כולם מהשיעור הראשון יגלו את נפלאות החיבור של הנפש והתודעה, כפי שיוגיסטים וותיקים יעידו. תרגול מוביל לשלמות, לכן נסו מספר שיעורים, שלאחריהם התמונה תתבהר יותר.

 

שאלות ותשובות

מאיזה גיל אפשר להתחיל לתרגל יוגה?
היוגה מותאמת לכל הגילאים, ישנם מקומות בהם יש קבוצות מיוחדות המסווגות לפי גיל. לנשים קיימים סוגים שונים של תרגולי יוגה כמו יוגה לנשים בהיריון ויוגה לנשים בגיל המעבר. העקרונות הבסיסיים אינם משתנים אך בכל שכבת גיל תרגול היוגה יותאם לה, עם דגשים ייחודיים.

מה מומלץ לאכול לפני אימון יוגה?
לא מומלץ לאכול לפני תרגול יוגה. הבטן תהיה צריכה להיות ריקה כאשר הארוחה האחרונה במרחק שעתיים מהתרגול. זה לא אומר שצריך להגיע לשיעור עם בטן מקרקרת. לאכול משהו קל כשעה לפני התרגול זו בהחלט אופציה.

אם אני לא כזה רוחני, יוגה עדיין מתאימה לי?
היוגה עוסקת בתרגול פיזי יחד עם חיבור לתודעה. אין צורך להחזיק באמונה מסוימת או עקרונות רוחניים כאלה ואחרים. מטרת היוגה היא ללמד להתחבר אל עצמך ולהכיר את עצמך, ולא למשהו חיצוני.

האם בעיות רפואיות יכולות למנוע ממני לתרגל יוגה?
במידה וניתן, מומלץ לגשת בתחילת השיעור הראשון למורה וליידע אותו בבעיות הרפואיות. באופן זה המורה יוכל לכוון את השיעור עבורך, כך שתוכל למצות את תרגול היוגה במסגרת המגבלות הרפואיות. ייתכן ושיטות יוגה מסוימות לא יתאימו ולכן ההתייעצות חשובה. תרגול קבוע יכול לעזור בשיפור מצבים בריאותיים מסוימים, להקל על כאבים, מתחים ואי נוחות.

במידה ובעיה רפואית מונעת ממני לנשום מהאף, האם זה קריטי?
תרגילי נשימה מהווים חלק משמעותי מתרגול היוגה. הנשימה ביוגה היא דרך האף. האף הוא איבר הפועל כמסננת של רעלים וזיהום מבחוץ, כך נכנס חמצן נקי בטמפרטורה ולחות נכונה. במידה וקיימת בעיה רפואית שמונעת זאת, ניתן לנשום דרך הפה.

במידה ואני סובל מפריצת דיסק, האם אני יכול לתרגל יוגה?
יוגה עוזרת להפיג כאבים, מתחים ולחצים בגוף. עבור מי שסובל מפריצת דיסק יוגה יכולה לתרום רבות בהפגת כאבים וחיזוק שרירים הרלוונטיים, אך רק לאחר התייעצות עם רופא.

האם יוגה עוזרת למצב נפשי ירוד?
התשובה היא כן. אימוץ יוגה לשגרת היום יום עוזר ללמוד להירגע ולהגיע למצב של הרפיה והשקטת התודעה. התרגילים השונים עוזרים בהפחתת הורמוני סטרס ומתחים, אפילו לטווח ארוך.

שיעורים בתחילת הדרך

השיעור הראשון עליו אנו ממליצים בחום הוא שיעור יסודות. שיעור זה נותן לכם את הכלים הבסיסיים לתרגול  היוגה. בשיעור לומדים את התנוחות הבסיסיות, הנשימה הנכונה ואת השפה כולה.
במקביל לשיעור היסודות ניתן להגיע לכל השיעורים המוגדרים כ"מתחילים" או "כל הרמות" במערכת השעות.

בכל מקרה, הצוות שלנו יעזור לכם ויכוון אתכם לשיעורים המתאימים לכם. כל מה שנותר לכם לעשות עכשיו הוא להתקשר לאחד הסניפים ולהירשם.

סניף תל אביב: 03-5230907

סניף גבעתיים: 03-5710660

כולם מוזמנים באהבה

 

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני