8:00-21:00
ימי פעילות א’-ה’ בימי ו’: 8:00-15:00
סניף: תל אביב, שדרות בן גוריון 79 סניף: גבעתיים, ויצמן 19 (קומה 3)

ויניאסה יוגה

פראנה ויניאסה היא תרגול דינאמי המבוסס על ביצוע זורם של סידרת תנוחות משתנה. השיטה משלבת אלמנטים מהותיים מגישות תרגול שונות – ישורת הגוף ודגש על מיקום נכון במרחב, ליבוי חום פנימי , כך שחום הגוף מופק מבפנים , והדגש המתמיד על הנשימה, כך שכל תנועה או שהיה בתנוחה מלווה ע”י הוראה מדוייקת לנשימה  והתייחסות לתנועת הפראנות בגוף , כל זה חובר לחוויית יוגה מאוזנת ושלמה.

 

בתרגול הפראנה ויניאסה יוגה קיימות רמות שונות:

מתחילים

דגש על עקרונות השיטה באופן הדרגתי ויסודי תוך הקפדה על צורכי התלמיד ללא רצון ל”ביצועים טובים” אלה ל”עבודה נכונה”, כך שצעד אחר צעד נבין את היוגה ונאפשר לה לחדור לגופנו שכבה אחר שכבה.שיעור הבנוי לכל המעוניין ביסודות נכונים  גם מתחילים ולאלו המעוניינים בהעמקה נוספת. ממשיכים

שיעור משולב המתאפיין בתנועה רציפה ומתמדת. התרגול במהלכו מכוון להגמשה, חיזוק הגוף והרגעת מערכת העצבים, תוך דגש על הנשימה וישורת הגוף. השיעור מתאים למתרגלים המעוניינים בהעמקת התנוחות הבסיסיות ומציע היכרות עם תנוחות נוספות.

 

ממשיכים

לאלו המקימים שיגרת אימונים רגילה ורוצים לקחת את היוגה לעומקים חדשים, התרגול במהלכו מכוון להגמשה, חיזוק הגוף והרגעת מערכת העצבים. ננוע בויניאסה מתמדת תוך דגש יותר מעמיק על “פנים” הגוף, הנשימה וישורת הגוף. השיעור מתאים למתרגלים המעוניינים בהעמקת התנוחות הבסיסיות ומציע היכרות עם תנוחות נוספות. שיעור משולב המתאפיין בתנועה רציפה ומתמדת. לאלו המתרגלים מעל לשנה ויותר מוזמנים לבוא ולהתנסות.

 

מתקדמים

לאחר רכישת ניסיון וידע בעקרונות השיטה, אימון ה”מתקדמים” משלב תרגול דינאמי משתנה של תנוחות בתנועה. האימונים נעשים בהקפדה על ישורת הגוף, נשימה, עבודה עצמית והתבוננות פנימית עומק מדיטטיבי. שכבות חדשות, מדיטציות, פראניאמה ודברים כגון שהייה יותר ממושכת באסאנות או רצפים יותר ממושכים מוצגם בשיעורים אלו. שיעור מתקדמים מיועד לאלו שתרגלו 7-10 שיעורי פראנה ויניאסה לכל הרמות לפחות.

ויניאסה יוגה

אם ויניאסה יוגה שואבת השראה משיטות אחרות – מדוע שנתאמן דווקא בה?

כפי שאמרנו – ההבדלים בין השיטות השונות של היוגה הינם דקים יחסית, כאשר אלה נראים לעין בעיקר בסוג התנועות, במהירותן, באגרסיביות/ברכות שלהן או באופן הנשימה במהלך התרגול. גם לסגנון כמו ויניאסה יוגה יש את שיטת הזרימה שלה וסדר התנועות שלה שכן מבדילים אותה מסגנונות אחרים. אתם צריכים להתנסות בכלל הסגנונות ולראות למה אתם הכי מתחברים.

 

מה נכון לכם ביוגה?

הציבור שמתעניין בשיטות של יוגה ושאר הפעילות הגופנית הרכה מהמזרח הרחוק בוודאי יודע שיש כמה שיטות יוגה ויש שמות שנחשבים כבר מוכרים למדי. לכל שיטה יש את הייחודיות והקצב שלה, ואת זה אפשר לראות מהצד. מי שרוצה להתנסות ביוגה יודע מהי התועלת שהוא יכול להפיק ממנה ומכיר פחות או יותר את התנועות, אם כי טרם התנסה בהן בצורה מסודרת. אולם מה שאינו ידוע למתרגלים הוא מה מתאים להם, אם הם טרם התנסו ביוגה ממש. בדיוק לשם כך מוזמנים המתרגלים להתנסות במה שנראה להם נכון ולבדוק על עצמם כיצד הזרימה של התנועה והתרגול משפיעים עליהם.

 

השפעת ויניאסה יוגה על המתרגל

ליוגה יש השפעות ברוכות ולכל שיטה יש את הטוויסט והתוספת של ויניאסה יוגה היא מודעות גדולה יותר לתיאום בי התנועה לנשימה. היא מעט אנרגטית אבל רכה ולכן מתאימה לכל מי שרוצה לשפר אצלו את התנועתיות בשילוב נשימה נכונה והגברת זרימת החמצן לכל הגוף. התוצאה היא ערנות ושלווה, רגיעה יחד עם גמישות ותנועתיות קלה יותר במפרקים, מבלי לעבור את המאמץ הגופני מדי שיש בשיטות אחרות.

 

תנוחות ותנועה

ביוגה יש תנוחות שונות שהן הבסיס לכל שיטה, ולהן נוספו המאפיינים המיוחדים שלהן, כמו  תרגילי נשימה או קצב מסוים. גם התנוחות עצמן מתורגלות על ידי המתרגלים בהתאם לקושי שלהן וליכולת שלהם לבצע אותן באותו רגע, כך שבכל מקרה ההתקדמות בתרגול משפרת גם את מצב הגוף ומאפשרת לו להתמודד בכל פעם עם עומס אחר. אם ניסיתם שיטה כמו איינגר או אשטנגה ומצאתם שהן אינן נכונות לכם או שלא הגעתם עדיין לדרגה שבה תוכלו לתרגל אותן, אפשר תמיד להתחיל עם ויניאסה יוגה כדי לתרגל בהדרגה.

שיחה מהירה

צור קשר





  

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני