היכרות עם מעגל הפריון הנשי

מציאות החיים של נשים משתנה במהירות. בימינו, להיות אישה זוהי חוויה מאתגרת ומבלבלת כאחד. מחד גיסא אנו עדיין משמשות בתפקיד המסורתי של טיפול בסובבים אותנו ומזוהות עם אחרים, ומאידך גיסא אנו מנסות לחיות בתחושה של עצמיות שלמה יותר. אנו מקבלות את אתגר השינוי ותרות אחר אפשרויות חדשות, אוזרות אומץ ונוטלות מספיק אחריות כדי לחשוף את יכולותינו… אנו הנשים, גמישות מטבענו…

(מתוך גילוי עוצמתה של הנסתרת של המיניות הנשית/ מאיטריי ד. פיונטק)

היכרות עם מעגל הפריון הנשי

נעים להכיר…
שלום! אני מעגל הפריון הנשי שלך.
אני מלווה אותך לאורך שנות הבגרות המינית שלך בכל היבט של חייך. אני שותף לשינויים בתיאבון שלך, בתשוקות שלך… אני לוקח חלק בשינויים העוברים על גופך, מדי יום ביומו… אני נוכח ופעיל בתהליכים הרגשיים העוברים עלייך, בשינויים האנרגטיים שאת חשה… אני מרכיב פעיל בבריאות הנשית שלך ואני "מדבר" אליך, בכל רגע בחייך, בדרכי שלי…

 

"מהי היכרות עם מעגל הפריון הנשי"?
היכרות עם מעגל הפריון הנשי היא כמו לימוד "שפה". אין זו שפה וורבלית, אלא הדרך בה מוסר לנו גופנו החכם על מצבו הכללי, ההוליסטי המכיל את הגוף והנפש שלנו ביחד.

אנו, הנשים, חיות באופן מחזורי, בתוך הספירלה הענקית והמופלאה של חיינו, השואפים ונעים ללא הפסקה, מעלה-מעלה.

כמו מחזוריות עונות השנה, מחזוריות הירח… כך מתנהל גם גוף האישה.

במחזוריות מופלאה הדומה למחרוזת בה הווסת היא הסוגר והפותח והביוץ הוא היהלום שבאמצע.

מתנת ההתבוננות –
מעגל הפריון הנשי פועל במחזוריות. כל ווסת מהווה תחילה של מחזור פריון חדש בו אנו חוות ימים שונים: ימים פוריים (בהם יחסי מין יכולים להוביל להריון) וימים לא פוריים… ימים מלאי אנרגיה של עשייה וימים של התכנסות פנימה… ימים בהם אנו רעבות ל"אוכל" וימים של חשק לנשנושים… ועוד ועוד תהליכים.

היכרות עם מעגל הפריון הנשי מאפשרת לנו להבחין בין הימים השונים ולהתאים את חיינו למעגל שלנו, לריתמוס של הגוף שלנו.

מגיע לך!
אישה העוקבת אחרי מעגל הפריון שלה תדע להכיר את גופה ואת התהליכים והשינויים העוברים עליו. מתוך כך היא תוכל בין היתר:

  • לקחת אחריות על הבריאות הנשית שלה!

היכרות עם הגוף ועם השינויים המתרחשים בו מאפשרת לך להבחין ב"לחישות" המקדימות שהגוף מוסר על שינוי באיזון שלו. כך תוכלי לאתר מבעוד מועד בעיות גניקולוגיות ופיסיולוגיות שונות ולטפל בהן באופן מיטיב.

  • למנוע הריון באופן טבעי!

היכולת להבחין מתי הנך פורייה ומתי לא תאפשר לך להימנע מהריון באופן טבעי וללא שימוש באמצעי מניעה באופן שוטף לאורך כל חייך. זהו אמצעי מניעת הריון טבעי, בטוח, יעיל ובריא!

  • תכנון הריון!

זוהי הרי צידה השני של אותה מטבע… אישה המכירה את מעגל הפריון שלה תוכל לתכנן הריון ולהתכונן אליו, להימנע מבדיקות מיותרות ולהגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להריון מבוקש…

  • חיבור והעצמה

היכרות עם מעגל הפריון הנשי היא ההוליסטיות הנשית בהתגלמותה. חיבור גוף-נפש יומיומי הנובע מהתבוננות בשינויים החלים בגופנו, הבנתם וקבלתם: שינויים במצב הרוח, בתאבון, בחשק מיני, התמודדות עם pms, קבלת הווסת, שינויים אנרגטיים, שינויים פיסיולוגיים ועוד…
איך זה עובד?
מחזוריות הפריון משפיעה על רבדים רבים בחיינו. דרך הסימנים השונים נלמד לזהות את החלקים השונים של מעגל הפריון.

[hr]

מעגל הפריון הנשי מתחלק ל – 3 חלקים עיקריים:

אי פריון של לפני ביוץ ימי הפריון והביוץ אי פריון של אחרי ביוץ

סימנים הפריון –
סימנים רבים מוסר לנו גופנו על מצבנו ביחס למעגל הפריון הנשי.

חלקם מתבטאים כ"רמזים" שיש ללמוד להקשיב להם

(כמו שינויים בתאבון, בחשק המיני, בעייפות, ביציאות, ביחס למגע…)

וחלקם סימנים פיסיולוגיים הניתנים לצפייה ומדידה כמותית.

[hr]

הסימנים הפיסיולוגיים העיקריים הם :

  1. שינויים בצוואר הרחם: צוואר הרחם הוא החלק התחתון של הרחם הבולט לתוך הנרתיק. הוא משמש "שער" כניסה לזרעונים אל הרחם, בדרכם אל החצוצרה. על מנת לקדם את תהליך הרבייה, בימים לקראת הביוץ, עוברים עליו שינויים פיסיולוגיים הניתנים לצפייה. בימים לא פוריים צוואר הרחם ממוקם נמוך לכיוון הנרתיק. פתחו סגור ומגעו קשה וקפיצי. בימים הפוריים צוואר הרחם נפתח, מתרומם גבוה לכיוון הרחם והופך להיות רך למגע. אחרי לימוד קצר יכולה כל אישה להבחין ולצפות בשינויים אלו.
  2. נוזל צוואר הרחם: הסביבה הטבעית של הנרתיק הנשי היא סביבה חומצית השומרת על בריאות נשית תקינה. לקראת הביוץ, בימים הפוריים, משתנה הסביבה הזו על מנת לאפשר לזרעונים לשרוד בגוף האישה, להאריך את חייהם ולאפשר להם תנועה מהירה ובטוחה אל יעדם – הביצית האחת והיחידה! שינוי זה מתבטא בנוזל פריון (ולא "הפרשה"!) הנוצר בצוואר הרחם וזולג ממנו אל הנרתיק והחוצה… לכל אישה דפוס נוזלי פריון אותו היא יכולה ללמוד להכיר ולזהות ובעזרתו להבחין באיזה שלב של מעגל הפריון היא נמצאת.
  3. חום השחר – חום הגוף הנמדד ביקיצה: חום גופה של האישה משתנה לאורך היום ולאורך המחזור הנשי שלה. חום גוף בימים הקודמים לביוץ יהיה נמוך באופן משמעותי מחום הגוף בימים שלאחר הביוץ, כך ע"י מדידה פשוטה ניתן להבחין בין ימים פוריים וימים שאינם פוריים.
[hr]

ידע מקדם בריאות

בעבר "השבטי" שלנו, עבר הידע מאישה לאישה, דרך מעגלי נשים, דרך ליווי וחניכה יומיומיים… היום הידע מתרכז אצל בעלי מקצוע ואנו, הנשים, נשארות חסרות הבנה לתהליכים, שעוברים עלינו. לרוב, מי שמחזיק בידע, שולט בפן אחד שלו – הרופאים, למשל, מכירים את הפן הפיסיולוגי של התהליכים המחזוריים, אולם, אנו יודעות היטב, שיש לתהליכים אלו השפעות פסיכולוגיות, חברתיות, מיניות ואחרות. כיצד נחבר בין הדברים?

ידע מביא עוצמה והעצמה! יש לקבל את העובדה שכיום אנו לומדות אחרת. התמיכה השבטית נעלמה ועלינו ליצור לעצמנו מקור חדש להחזרת הידע. כיום אנו מחפשות משענות מדעיות, סטטיסטיקות והוכחות ונאלצות להתמודד מול שנים של חוסר ידע ואמונות טפלות.

למרות הידע הרב, התקשורת הנרחבת והגישה הקלה למאגרי מידע, לרוב הנשים חסרים אפילו המושגים הבסיסיים על האופן בו בנוי ומתפקד גופן. מגיע לנו להכיר את ה"מיכל" שאנו חיות בו, לחיות עמו בהרמוניה ובבריאות!

[hr]

אז איך עושים?

  • לומדים! לימוד קצר ומקצועי בנושא, מנשים מנוסות, בעלות ידע והכשרה.
  • טיפה סבלנות: עוקבים אחרי מס' מחזורי פריון ומגלים במהרה כמה זה פשוט וקל!
  • עוקבים: ביצוע מעקב יומיומי: בדיקה עצמית, מדידת חום, ניהול טבלת מעקב.

אני מאמינה שזו זכותה של כל אישה להכיר את המבנה הנשי שלה, את התהליכים העוברים עליה ואת האפשרויות שלה לבחירות בנושא בריאותה הנשית. אני מקווה שבעתיד הקרוב נצליח להעביר ידע זה למספר רב ביותר של נשים, צעירות ובוגרות. אני מקווה שנוכל ללמד נשים על גופן ועל יופיו הטבעי. אני מקווה שנגיע למצב שכל אם תוכל ללמד את בתה את סודות הפוריות האמיתיים, ששיעורי חינוך מיני בבית הספר ידונו ביותר מסוג תחבושות כזה או אחר, ונוכל לקדם את הנשים, עוד מנערותן, לאחריות על גופן, לחיבור לנשי היפה שבהן ולהשגת בריאות נשית כוללת.

[ למידע נוסף על  יוגה לנשים והריון ]

מאת רונה נשר בראון

רונה נשר בראון היא מדריכה לפוריות טבעית,
סדנאות של היכרות עם מעגל הפריון הנשי מתקיימות ב"דיאדה" ובאופן פרטי.
דולה – מלווה בהריון ולידה.
מרצה בנושאי נשיות, הריון ולידה ופריון
טלפון – 054:6769824
מייל: [email protected]

[hr top]


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני