אימון העמקה ביוגה- עם יונתן גרוסמן

 

 

אימון העמקה ביוגה עם יונתן גרוסמן 

יונתן: "אני מלמד יוגה כבר 15 שנים. ואלו מאפשרות לי נקודת מבט רחבה יותר של תהליכים לאורך שנים. 

עולם היוגה הישראלי מוצף בעשרות של קורסי מורים מידי שנה. אני עצמי המלצתי לאורך השנים על עשרות מתלמידי לקורסי המורים של ויג'ננה יוגה.

השאלה היא האם באמת מידי שנה מאות תלמידי יוגה מעוניינים להפוך למורים? כנראה שלא. אז מדוע הם הולכים לקורס מורים? התשובה היא צימאון, רצון אמיתי להעמיק את האימון שלהם.

מתוך השיעורים הסדירים בסטודיו צפים תלמידים רבים אשר זה לא מספיק להם. התרגול נגע בהם במקום עמוק ופנימי ועכשיו המקום הזה מחפש מענה. צצות שאלות טכניות רבות. התרגול יוצר רצון להבין יותר מהי יוגה, מה התאוריה שמאחורי התרגול? מהי המשמעות של הנשימות והתנוחות?

יש רצון אמיתי ללמוד עוד ולהבין.

רצון ליצור מסגרת מחייבת ומעמיקה יותר לתרגול.

רצון לחוות תרגול במסגרת קבוצה שהיא חברותא הדוקה ולא אוסף ארעי של אנשים.

כמורה, אני חש את הצימאון הזה מהכיוון השני, התחושה שבשיעור רגיל אין לי אפשרות לתת מענה מספק לאותם תלמידים שרוצים עוד.

באימון העמקה שנתי, לי כמורה יש נחת כי אני יודע שיש לי את כל הזמן והמקום לתת את כל זה.

ללא היסוס, אפשר לצלול לתוך נושא מסוים ולמצות את כל הכיוונים השונים.

לאחר שנים של התנסות באימון כזה אני גם יודע לזהות בבירור את תחושת הסיפוק של התלמידים.

הצורך שלהם מקבל מענה.

הצימאון זוכה לרוויה.

חשוב לי להדגיש שאני רואה ביוגה תרגול עצום ומגוון מאוד אשר במערב נתחם באופן מיותר בגבולות של "שיטות" שונות. אני מזמין מתרגלים מכל שיטה שהיא לחוות עקרונות תרגול אשר תקפים לכל אופן תרגול אשר יבחרו בהמשך. כל מה שנדרש הוא ראש פתוח וסקרנות..

אני מבין את תפקידי כמורה, כמלווה. האימון הוא של המתרגל והנוכחות שלי נדרשת לניסיון לסייע ולדייק את המסע של המתרגל פנימה, להבנה. קבוצה שנתית שכזו מאפשרת לי ללמד, ולתלמיד ללמוד, יוגה כפי שהמסורת הזו הייתה מלומדת במקור: מורה – תלמיד – קבוצה קבועה – רצף זמן".

יונתן גרוסמן מורה בכיר לויג'ננה יוגה. מלמד גוון תנועתי ועוצמתי. מלמד בפראנה יוגה משנת 2004 ובנוסף הקים את סטודיו פנימה למחול ויוגה בירושלים.

 

  1. במסגרת אימון שנתי של 30 מפגשים שבועיים בני 3.5 שעות, ננסה להעמיק את התרגול שלנו בצעד משמעותי פנימה ואחורה. במסגרת תרגול רציף עם סנגהה [קבוצת תרגול] קבועה ואינטימית ניתן הבנה ויסודות מעמיקים יותר לרבדי היוגה השונים- התרגול המדיטטיבי, הנשימתי והפיזי ובנוסף נעמיק את הבנתנו ברעיון התאורטי, פילוסופי אשר עומד מאחורי תרגול היוגה. נלמד לעומק את עקרונות הנשימה ומשם נבסס מספר טכניקות נשימה יוגיות. נשלב בתרגול שלנו אימון ישיבה, מדיטציה, משמעותי אשר בעצם מהווה את גולת הכותרת של תרגול היוגה אך לעיתים נשכח בתרגול היוגה המערבי. נפרק ונרכיב מחדש אסאנות שאנו לכאורה מכירים אך נופתע לגלות שיש להן מרחב שלם של דיוק אשר לא נגענו בו. נלמד עקרונות תרגול פיזיים ותנועתיים אשר יאפשרו וידייקו כל גוון יוגה אשר נבחר לתרגל בהמשך. לבסוף ניתן רקע תאורטי לתרגול שלנו ע"י קריאה  משותפת בטקסט המכונן של היוגה- " היוגה סוטרה של פטנג'לי". האימון מיועד למתרגלים בעלי ותק מסוים[ לא מדובר באימון למתחילים] ממגוון שיטות היוגה אשר ניחנים בסקרנות ורצון להעמיק ולהעשיר את התרגול שלהם.
  2. לאחר כינון של יסודות מוצקים ושפה תרגולית משותפת נוכל לקחת את התרגול המשותף הלאה. נמשיך להעמיק ולחקור את חווית הישיבה. נעמיק את שליטתנו בטכניקות נשימה מסוימות ואף ננסה לבסס תרגול בטכניקות נוספות. בתרגול האסאנות נוכל ללכת לכיוון של אסאנות נוספות ומאתגרות יותר על מנת להרחיב את מכלול התנוחות שאנו מתרגלים. נוכל לחוות את האימון מתוך זוויות ראייה של מסורות ומערכות יוגיות שונות. נגוון את האימון בקצביות ותנועתיות שונה. נשים דגש נרחב ומתודי  על בנייה של תרגול אישי. נמשיך לקרוא יחדיו בטקסטים וננסה להבין אותם יותר לעומק ע"י פרשנים מסורתיים ומודרניים. כמו כן כערך מוסף נסיים את השנה ברטריט של שישי שבת ובו נוכל להתכנס לחוויית עומק מעצימה של יוגה.

מעל לכל נמשיך להביט בסקרנות על כל המכלול העשיר והעצום הזה של תרגול היוגה, נחקור ונבדוק, נשאל שאלות ונבין. כל זאת במסגרת קבוצה אינטימית וקבועה- משפחת תרגול.

האימון מיועד למתרגלים אשר השתתפו במסגרת אימון ההעמקה של השנה הראשונה וכמו כן לבוגרי קורסי מורים המעוניינים להמשיך ולתרגל במסגרת סנגהה רצינית ומעמיקה וכך לשכלל עוד את האימון שלהם.

 

 "אך אימון זה מכה שורש כשהוא מבוצע כראוי, בהתמדה ולאורך זמן".
היוגה סוטרה של פטנג'לי- פרק 1 סוטרה 14

 

 

 

 


    שיחה מהירה

    צור קשר





        

      קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני